• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 29 بهمن 1402
کد مطلب : 218671
+
-

پرواز نخستین تاکسی پرنده در دوبی تا 2025

صنایع‌هوایی
پرواز نخستین تاکسی پرنده در دوبی تا 2025

اولین خودروهای تاکسی پرنده برقی تجاری جهان حداکثر تا سال2025 یا ۲۰۲۶ در شهر دوبی به پرواز درخواهند آمد. به گزارش سایت آی‌ای، این اقدام نشان‌دهنده تلاش مشترک بین شرکت «جوبی اوییشن» (Joby Aviation) یکی از پیشگامان در حوزه هواپیماهای عمودپرواز الکتریکی (eVTOL)، سازمان حمل‌ونقل دوبی(RTA) و شرکت «اسکای‌پرتز» است که به‌عنوان توسعه‌دهنده زیرساخت برای حمل‌ونقل هوایی پیشرفته (AAM) شناخته می‌شود. این توافق به شرکت جوبی حقوق انحصاری برای استفاده از خودروهای تاکسی هوایی در دوبی را برای مدت ۶سال اعطا می‌کند. جوبن بیورت، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت جوبی اوییشن، در این خصوص می‌گوید: «چنین شراکتی برای نشان‌دادن ارزش سفرهای هوایی پایدار، باعث افتخار ما‌ست. این فراتر از حمل‌ونقل معمولی خواهد بود.»
تاکسی پرنده «جوبی» نوید‌دهنده تغییر حمل‌ونقل روزانه در دنیا‌ست که با آن می‌توان در مدت ۱۰دقیقه از فرودگاه بین‌المللی دوبی به منطقه جمیره رسید؛ درحالی‌که با خودرو طی این مسافت حدودا ۴۵‌دقیقه زمان می‌برد. این تاکسی پرنده برقی با ظرفیت یک خلبان و ۴مسافر و با سرعت کروز تا ۳۲۲کیلومتر در ساعت، حمل‌ونقل الکتریکی و تقریبا بی‌صدا را همراه با حرکت سریع، راحت و سازگار با محیط‌زیست فراهم می‌کند.
‌مطر طایر، مدیرکل و رئیس هیأت‌مدیره اجرایی سازمان راه و ترابری دوبی، می‌گوید: «سرویس
تاکسی هوایی یکی از تلاش‌های ما برای پذیرش فناوری‌های حمل‌ونقل آینده است و یک گزینه جدید و کارآمد برای حرکت را برای ساکنان و گردشگران دوبی فراهم می‌کند.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید