• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 29 بهمن 1402
کد مطلب : 218649
+
-

سرنوشت تلخ دختر گمشده در جنگل

سرنوشت تلخ دختر گمشده در جنگل

یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌ها درباره افراد گمشده به ماجرای گم‌شدن دختری به نام سها در منطقه حفاظت شده «جهان‌نما» در شهرستان کردکوی بر‌می‌گردد؛ ماجرایی که برای هفته‌ها ادامه داشت اما با کشف پیکر دختر جوان معلوم شد که او جانش را از دست داده تا این پرونده پایان تلخی داشته باشد. اما سها چطور مفقود شد و چرا جانش را از دست داد؟ ماجرا از این قرار بود که یک تیم ۲۵ نفره گردشگری از استان تهران وارد ارتفاعات حفاظت‌شده «جهان‌نما» از توابع شهرستان کردکوی شدند اما فردای آن روز سها -۲۷ ساله- که طبیعت‌گرد بود از چادر خود خارج شده و دیگر بازنگشت. همین موضوع هم سبب شد تا مفقودشدن او را اعلام کنند. چراکه پس از جست‌وجوهای اولیه توسط اعضای تیم گردشگری او پیدا نشد.
با اعلام خبر مفقودشدن دختر جوان تیم‌های جست‌وجو عملیات خود را آغاز کردند. جست‌وجو برای یافتن سها هفته‌ها به طول انجامید و تیم‌های مختلفی از هلال احمر با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و پهپاد تلاش کردند تا ردی از دختر گمشده به‌دست آورند.
در این بین فرضیه‌های مختلفی نیز از سوی پلیس مورد بررسی قرار گرفت. اما با وجود جست‌وجوهای گسترده هیچ ردی از سها به‌دست نیامد. هیچ‌کس نمی‌دانست که او به چه سرنوشتی دچار شده است و در این بین بازار شایعات نیز داغ بود. تجسس‌ها برای یافتن دختر طبیعت‌گرد ادامه یافت تا اینکه سرانجام امدادگران پیکر ناشناسی را کشف کردند که قابل شناسایی نبود. با وجود این با انجام آزمایش‌های دقیق معلوم شد که پیکر کشف شده متعلق به سها است. بررسی‌های بیشتر نشان داد که او به‌احتمال زیاد به‌دلیل سقوط از ارتفاع جانش را از دست داده است. با وجود این خانواده و نزدیکان وی تلاش کردند تا جزئیات بیشتری از این حادثه تلخ روشن شود اما هیچ وقت علت دقیق مرگ دختر جوان مشخص نشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید