• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 29 بهمن 1402
کد مطلب : 218648
+
-

3راه جست‌وجوی گمشدگان

وقتی یکی از اعضای خانواده مفقود می‌شود همه برای پیدا کردن او به تکاپو می‌افتند و تلاش می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن او را پیدا کنند. اما در این شرایط چه اقداماتی می‌تواند شما را به گمشده‌تان نزدیک‌تر کند؟

ثبت گزارش
اگر فردی مفقود‌شده، به‌طور بالقوه در خطر است، نخستین قدم همیشه ارائه گزارش مفقودشدن یک شخص است. در موارد مفقود‌شدن کودک یا سایر موارد اضطراری، با پلیس 110تماس بگیرید. آنها در پی انجام جست‌وجو می‌توانند فرد گمشده را پیدا کنند. با این حال، اگر شخص گمشده سن بالا یا سابقه ابتلا به بیماری آلزایمر دارد که به نوعی بزرگسال است، ممکن است لازم باشد به ایستگاه پلیس در حوزه قضایی در منطقه مسکونی فرد که فرد آخرین بار در آنجا حضور داشته است مراجعه کنید. پس از ثبت گزارش پلیس، حتماً شماره پرونده و نام افسر را ثبت کنید تا بتوانید درصورت نیاز برای دریافت به‌‌روزرسانی مورد پرونده تماس بگیرید.

کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی
این روزها شبکه‌های اجتماعی به ابزاری محبوب برای یافتن موقعیت روزانه افراد و به اشتراک‌گذاشتن روزمرگی آنها تبدیل شده است. افراد گمشده ممکن است در صفحه اینستاگرام خود حدود چندین ساعت قبل از مفقودی فعالیتی داشته باشند که می‌تواند به‌عنوان راهی برای ارتباط با عزیزان آنها شناخته شود. با این حال، در بسیاری از مواقع، انتشار یک عکس با بیشترین جزئیات ممکن مؤثرتر است که شامل علائم شناسایی، لباسی که آخرین بار پوشیده بود و آخرین مکان شناخته شده است. لازم است این را بدانید که حتی کوچک‌ترین اطلاعات می‌تواند به یافتن شخص منجر شود.

انتشار عکس گمشده
یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند در پیدا‌کردن گمشده مفید باشد انتشار عکس‌هایی از او در مکان‌های عمومی است. مکان‌های محلی مانند مساجد،کافی‌شاپ‌ها، بیمارستان‌ها و پارک‌ها و سایر مکان‌های محلی پرتردد که افراد بومی منطقه در آنجا تردد دارند می‌تواند جاهای مفیدی برای نصب عکس فرد گمشده باشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید