• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218469
+
-

قبل از سفر بر سر همه هزینه‌ها توافق کنید

مصطفی معینیان؛ کارشناس تورهای گردشگری

  اگر قصد سفر برای تعطیلات عید نوروز را دارید از الان برنامه‌ریزی کنید و آن را به روزهای آخر موکول نکنید؛ چون ضمن اینکه ممکن است بلیت پیدا نکنید لاجرم باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید.
  تورهای گردشگری می‌توانند در هر موقع از سال و هر زمانی که مسافر بخواهد برای او بلیت تهیه کنند اما نکته این است که در روزهای تعطیل و پیک سفر، هزینه‌ها شامل حمل‌ونقل، محل اقامت و تفریحات و غذا تا چندبرابر بیشتر می‌شود. این موضوع هم در مورد تورهای ارزان و هم در مورد تورهای گران صدق می‌کند. نکته دیگر که باید به آن توجه داشت اینکه در روزهای شلوغ معمولا کیفیت خدما‌ت‌دهی ازجمله کیفیت غذا پایین می‌آید چون هر منطقه گردشگری یک ظرفیت خاص دارد و در روزهای شلوغ توان خدمات‌دهی کاهش می‌یابد.
  حتما به آژانس معتبر مراجعه و از تور معتبر خرید کنید. تورهای معتبر، مسافر را در طول سفر بیمه می‌کنند و اگر خدای نکرده اتفاقی برای او بیفتد بیمه، آن را پوشش می‌دهد.
  به همراه بلاگرهای اینستاگرام تور نروید. این افراد اکثرا فاقد مجوز و بیمه هستند.
  اگر از طریق یک بلاگر یا یک پیج قصد انتخاب تور دارید حتما توجه کنید که آن پیج معتبر و واقعی باشد و تحت قوانین کشور فعالیت ‌کند.
  تور خود را از سایت‌های خرید و فروش اجناس دست‌دوم و واسطه‌گری رزرو نکنید. گول ارزانی این تورها را نخورید چون در آنها فقط هزینه اولیه خدمات درج می‌شود و در طول سفر به عناوین مختلف از مسافران هزینه اضافه دریافت می‌شود. ضمن آنکه در این فضاها امکان کلاهبرداری وجود دارد و ممکن است متقاضی، هزینه سفر را پرداخت کند اما از تور خبری نباشد.
  قبل از سفر بر سر همه هزینه‌ها توافق کنید. تور معتبر هیچ‌گاه در طول سفر از مسافر هزینه اضافه دریافت نمی‌کند و در طول سفر همه هزینه‌ها برعهده تور است.
  سعی کنید روی توری که خریداری می‌کنید از آژانس مسافرتی قرارداد سفر بگیرید. خیلی از آژانس‌ها قرارداد نمی‌دهند به این دلیل که اگر در طول سفر اتفاقی برای مسافر رخ داد آن را گردن نگیرند و بیمه پرداخت نکنند. در قرارداد باید مشخصات دقیق مسافر، نوع حمل‌ونقل، ساعت حرکت، نوع هتل و خدمات درج شود. ضمن آنکه اگر در طول سفر از لیدر تور و نحوه خدمات رضایت نداشتید، می‌توانید آن را با آژانس مربوطه مطرح کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :