• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218426
+
-

مصرف گاز 3 استان در وضعیت پایدار

خبر
مصرف گاز 3 استان در وضعیت پایدار

بعد از وقوع انفجار در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور اعلام شد که گاز صنایع و ادارات استان‌های خراسان شمالی، لرستان و زنجان قطع شده است. به‌گفته سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، حوالی ساعت یک بامداد چهارشنبه(26بهمن)، اقدام خرابکارانه در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز رخ داد.
مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی درباره قطع گاز در این استان به همشهری می‌گوید: «از وقتی که این اتفاق رخ داد، قطعی یا کاهش فشار گاز در استان نداشتیم و گاز استان پایدار بوده است.» امیر وحیدی ادامه می‌دهد: «خوشبختانه در استان خراسان شمالی مشکل خاصی به‌وجود نیامده است. با مدیریت مصرف گاز که صورت گرفته، در پاییز و زمستان تاکنون مشکلی بابت قطع گاز وجود نداشته است.»
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به رسانه‌ها اعلام کرد هیچ‌گونه انفجار خطوط گازی در این استان رخ نداده و قطعی گاز نیز در ادارات استان نداریم. مهدی پازوکی گفت: «هیچ‌گونه مصاحبه و صحبتی درخصوص قطعی گاز ادارات لرستان نداشته‌ام و چنین خبری از سوی ستاد مدیریت بحران استان تکذیب می‌شود.»
در عین حال، مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: گاز ادارات استان به‌منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی گاز طبیعی در بخش خانگی، قطع و در مصرف صنایع نیز محدودیت‌هایی اعمال شد. نادر رابطی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به‌دلیل وقوع انفجار در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور انجام شده است، به ایرنا گفت: «با تمهیدات لازم مصرف گاز مدیریت می‌شود تا مشکلی برای مشترکان این انرژی روی ندهد.»
او همچنین از مشترکان گاز طبیعی خواست ضمن صرفه جویی در مصرف این انرژی، واحدهایی که گاز آنها قطع شده است اقدامات ایمنی را هنگام برقراری مجدد این انرژی مدنظر قرار دهند و صنایع نیز در این مدت از سوخت جایگزین استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید