• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218383
+
-

شب تاریخی نقش‌جهان

الهلال بعد از 23برد در 23بازی اخیر، امشب در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف سپاهانی می‌رود که قصد تاریخ‌سازی دارد

شب تاریخی نقش‌جهان

 از ساعت19:30امشب و در ورزشگاه نقش‌جهان، تیم سپاهان ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از تیم صاحب‌نام الهلال میزبانی می‌کند. سپاهان در مرحله گروهی این رقابت‌ها 6بازی انجام داد اما مسابقه امشب نخستین میزبانی این تیم در ورزشگاه نقش‌جهان است. زردپوشان اصفهانی که با حکم AFC به ورزشگاه آزادی تهران تبعید شده بودند حالا با رفع مشکلات می‎توانند در شهر خودشان از حریف عربستانی پذیرایی کنند. الهلال در حالی به مصاف سپاهان می‌رود که در 4تقابل آخرش با باشگاه‌های ایرانی 4تیم مختلف را شکست داده و از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرده است. 2سال قبل آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی استقلال تهران را با هدایت فرهاد مجیدی 2بر صفر شکست دادند و بلافاصله در مرحله بعدی هم پرسپولیس رابا نتیجه 3بر صفر حذف کردند. آبی‌پوشان در آن مسابقه برتری بی‌چون‌وچرایی مقابل تیم یحیی داشتند. سال بعد الهلال در مرحله یک‌چهارم نهایی این بار فولاد خوزستان را شکست داد و جواد نکونام قبل از آن مسابقه از هدایت فولاد استعفا کرده بود. امسال هم در مرحله گروهی، الهلال یک‌بار به تهران سفر کرد و در ورزشگاه آزادی 3بر صفر مقابل نساجی به برتری رسید.
البته آمار سپاهان در تقابل با الهلال، آمار بدی نبوده است. طلایی‌پوشان تا به حال 4مرتبه مقابل الهلال قرار گرفته و به 2برد، یک مساوی و یک باخت رسیده‌اند. اما آمار این بردها مربوط به سال‌های کمی دور است و آمار اخیر سپاهان در مصاف با تیم‌های عربستانی کمی ناامیدکننده است. اصفهانی‌ها در 9رویارویی اخیر خود مقابل تیم‌های عربستانی بردی نداشته و آمار ضعیف 8شکست و یک تساوی را بر جای گذاشته‌اند. آخرین پیروزی سپاهان مقابل نمایندگان عربستان به 21اسفند 1392برمی‌گردد که آنها موفق شدند دومین و آخرین برد خود در جدال با الهلال را در دور گروهی سال2014با نتیجه 3بر 2جشن بگیرند. الهلال امسال در حال سپری کردن یک فصل شگفت‌انگیز است. آنها در آسیا به 5برد و یک تساوی و در لیگ عربستان به 17برد و 2مساوی رسیده و در هیچ رقابتی نباخته‌اند! شاگردان ژرژ ژسوس در 23دیدار رسمی و غیررسمی خود تا قبل از بازی امشب 23پیروزی به‌دست آورده‌اند.

آخرین پرچمدار
با اتفاقاتی که در لیگ قهرمانان و جام‌ملت‌های آسیا رخ داد، فعلاً سپاهان تنها امید ایران در مسابقات قاره‌ای است

 سپاهان در حالی در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الهلال برود که طلایی‌پوشان اصفهانی برای این بازی لبالب از انگیزه هستند. آنها هنوز اتفاقات مربوط به تقابل‌شان با دیگر تیم عربستانی در مسابقات این فصل را فراموش نکرده‌اند؛ اینکه بدون برگزاری مسابقه مقابل الاتحاد بازنده شدند و بعدش هم کلی دردسر درست شد. حالا اما سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان باید رودرروی تیمی قرار بگیرد که به‌مراتب از آن الاتحاد قوی‌تر است. الهلال را بدون تردید باید بهترین و آماده‌ترین تیم آسیا دانست که به چیزی کمتر از قهرمانی رضایت نمی‌دهد اما سپاهان هم کوتاه‌بیا نیست؛ مخصوصا که با توجه به شکست تیم ملی در جام‌ملت‌های آسیا و نیز حذف پرسپولیس و نساجی از لیگ قهرمانان، زردها حالا به تنها پرچمدار فوتبال ایران در قاره تبدیل شده‌اند. از سوی دیگر شماری از ستارگان سپاهان هم برای درخشش در این میدان انگیزه فردی دارند. به‌طور مشخص باید به رضا اسدی و شهریار مغانلو اشاره کرد که با وجود همراهی تیم ملی در جام‌ملت‌های آسیا فرصت چندانی برای خودنمایی در قطر پیدا نکردند. حتی رامین رضاییان هم که بازی کرد، نمایش‌های خوبی نداشت و نمره قبولی نگرفت. آیا این حجم از عطش انباشته، سپاهان را مقابل الهلال رستگار خواهد کرد؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید