• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 25 بهمن 1402
کد مطلب : 218349
+
-

بازدارندگی مقاومت از زبان نصرالله

سیدحسن نصرالله نیروهای مقاومت را دارای قدرت بازدارنده توصیف کرد

بازدارندگی مقاومت از زبان نصرالله

نصرالله در سخنان شامگاه سه‌شنبه خود به ضرورت مقابله با اشغالگران پرداخت و گفت که آغاز ورود لبنان به رویارویی با اشغالگران، در درجه اول به منزله یک مصلحت ملی برای لبنان جهت جلوگیری از پیروزی اسرائیل است.

لبنان دارای قدرت بازدارندگی است
سیدحسن نصرالله درباره جایگاه حزب‌الله لبنان در تحولات جاری منطقه نیز گفت که جبهه جنگ لبنان علیه اشغالگران از ۱۲۹روز پیش گشوده شده و به‌صورت روزانه خسارت‌های سنگینی را به دشمن وارد می‌کند، اما با ضوابط و حدود مشخصی می‌جنگد. رژیم اشغالگر به‌دلیل وجود مقاومت توجه زیادی به لبنان دارد و جهان نیز هیأت‌هایی را به‌دلیل وجود جبهه جنوب لبنان به‌سوی ما اعزام می‌کند. این رخداد جایگاه و وزن بازدارندگی مقاومت را به اثبات می‌رساند و ثابت می‌کند که لبنان دارای قدرت بازدارندگی است.

رژیم صهیونیستی؛ خطری برای منطقه
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به خطرات رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره و تأکید کرد که اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی، سرآغاز بحران‌ها در منطقه است و تاریخ لبنان بر این موضوع شهادت می‌دهد. به‌گفته سیدحسن نصرالله، درصورت پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی مانند آنچه از سال۲۰۰۶ به بعد با آن رژیم انجام شد، می‌توان خطرات این رژیم را برای لبنان، کشورها و ملت‌های منطقه کنترل کرد.

روستاهای جنوب؛ خط مقدم نبرد
سیدحسن نصرالله همچنین با اشاره به مقاومت اهالی جنوب لبنان گفت: کسانی که در درجه نخست امروز بار سنگین حملات را در جبهه لبنان به دوش می‌کشند هموطنان ما در روستاهای خط مقدم و ساکنان جنوب هستند و لبنان نیز با آنها اعلام همبستگی می‌کند.

بازسازی خانه‌های ویران شده بهتر از قبل
دبیرکل حزب‌الله لبنان به ویرانی‌ها در جنگ با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: خانه‌های ویران‌شده در جنوب بهتر از قبل بازسازی خواهند شد. پافشاری ساکنان روستاهای مرزی در تشییع پیکر شهیدان در این روستاها حاکی از اراده و انتخاب گزینه مقاومت از سوی آنان است.

تل‌آویو قادر به تحمیل شروط خود نیست
رهبر ارشد شیعیان لبنان در ادامه خطاب به غربی‌ها گفت که ارعاب و فشار علیه ما هیچ تأثیری بر اراده ما ندارد و جنگ نیز نمی‌تواند عملیات مقاومت را متوقف کند و این رژیم صهیونیستی است که در بحران به‌سر می‌برد. تل‌آویو در شرایطی نیست که بتواند شروط خود را بر ما تحمیل کند.

برای غرب فقط امنیت اسرائیل مهم است
سیدحسن نصرالله درباره برخی مذاکرات هیأت‌های غربی در بیروت هم گفت: «هیأت‌های غربی در پیشنهادهای خود هیچ‌چیزی در مورد رخدادهای غزه و جنگ و جنایت در آن را مورد بحث قرار نمی‌دهند. هیأت‌های غربی خواهان اجرای اقدامات دلخواه خود هستند و مسئله اراضی اشغالی، تعرض‌های صهیونیستی و اموری از این دست را بیان نمی‌کنند و روی امنیت اسرائیل تمرکز دارند و فقط امنیت اسرائیل برای‌شان اهمیت دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید