• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 25 بهمن 1402
کد مطلب : 218348
+
-

جنگ در برابر جنگ

هشدار سیدحسن نصرالله ‌ به رژیم صهیونیستی نسبت به گسترش جنگ‌

گزارش
جنگ در برابر جنگ

رضا عمویی-روزنامه‌نگار

همزمان با ادامه جنگ در غزه و تحولات پرتنش در منطقه، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه به ایراد سخنرانی پرداخت. دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود به مناسبت «روز جانباز» یا به قول لبنانی‌ها «یوم الجریح»، ضمن تجلیل از نیروهای جانباز مقاومت، از سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت تجلیل کرد. آنگونه که پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داده است، دبیرکل حزب‌الله با تبریک روز پاسدار و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان ابتدا، پشتیبان واقعی و حامی قوی همه گروه‌های مقاومت بوده است. دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد که قدرت امروز محور مقاومت، به برکت ‌ انقلاب اسلامی است و مسئولیت ما حفظ این دستاوردهاست.

شکست صهیونیست‌ها
دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که مقاومت غزه در ۱۳۰روز گذشته، پایداری اسطوره‌ای و قهرمانی‌هایی را به تصویر کشید که به معجزه در تاریخ شباهت دارد. به‌گفته سیدحسن نصرالله، در ۱۳۰روز پس از آغاز عملیات توفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود شکست خورد و از همان ابتدای عملیات مقاومت در غزه، کشورهای محور مقاومت و بسیاری از ملت‌های جهان به حمایت از غزه پرداختند.

مسئولیت میهنی
سیدحسن نصرالله افزود: آنچه ما در جبهه لبنان، در زمینه حمایت از مقاومت در غزه انجام می‌دهیم، یک مسئولیت میهنی است و مواضع ما در جبهه لبنان با اصول انسانی، ارزش‌های اخلاقی و مسئولیت‌های شرعی و دینی ما تناسب دارد.

شرط توقف جنگ
دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر ادامه حمایت از غزه افزود: ما همه تحولات منطقه را دنبال می‌کنیم و وقوع هر احتمالی ممکن است. ما در جنوب می‌جنگیم، اما چشمانمان به غزه دوخته شده است. هرگاه حمله به غزه متوقف شود، جنگ در جنوب نیز متوقف خواهد شد. وزیر جنگ دشمن گفته که کار خود را در جنوب ادامه خواهد داد و تکمیل خواهد کرد؛ ما به او خوش‌آمد می‌گوییم و کار خود را در جنوب تکمیل خواهیم کرد. نصرالله گفت: «هرگاه دشمن به اقدامی دست بزند، ما نیز در چارچوب قواعد و معادلات به اقدام و عمل باز خواهیم گشت و واکنش ما متناسب و همواره کارآمد و اثرگذار خواهد بود. اگر دشمن تهدیدهای خود علیه ما را عملی کند باید بداند که صدهزار نفری که شمال را ترک کرده‌اند دیگر به آن بازنخواهند گشت.»

آماده‌ایم
نصرالله همچنین در پایان سخنان خود با اشاره به آمادگی حزب‌الله اظهار داشت: «به هرکس که ما را به گسترش جنگ تهدید می‌کند می‌گویم که این ما هستیم که اقدام خود را گسترش خواهیم داد. هرکس تصور می‌کند مقاومت لبنان با این اقدامات میدانی و نیروهای قدرتمند حتی برای یک لحظه احساس ترس و دست‌پاچگی می‌کند در اشتباه است. مقاومت، امروز در رویارویی با دشمن در هر سطحی، از گذشته مطمئن‌تر و مصمم‌تر است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید