• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 25 بهمن 1402
کد مطلب : 218298
+
-

پیگیر تشکیل سازمان گردشگری تهران هستیم

یادداشت
پیگیر تشکیل سازمان گردشگری تهران هستیم

علیرضا زاکانی ؛ شهردار تهران

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در نشست تخصصی تبیین نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری که روز گذشته برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و از پیگیری برای ایجاد سازمان گردشگری در تهران خبر داد. بخشی از سخنان شهردار تهران به شرح ذیل است:
می‌توان نگاه کلی‌تری به مدیریت شهری و گردشگری داشت. شهرنشینی و زیرساخت‌ها و مردم شهرها می‌توانند کانون مولد و سازنده برای کشور و جهان باشند و رخ‌نمایی جدیدی از شهرها را به‌نمایش بگذارند. ما کشوری با تمدن کهن هستیم و تنوع و در کنار هم قرار گرفتن اقوام و ادیان، شرایط جدید و جذابیت‌های خاصی ایجاد کرده که برنامه‌ریزی برای آن را حائز اهمیت کرده است. نقش انقلاب اسلامی و ایجاد تحولات در منطقه و جهان به این جذابیت‌ها افزوده و جنبه اثرگذاری جهانی و منطقه‌ای و الهام‌بخشی و الگودهی انقلاب اسلامی را کسی نمی‌تواند نفی کند. آنچه درباره مدیریت شهری باید انجام شود و هنوز محقق نشده احیای اصل ۱۰۰تا ۱۰۶ قانون اساسی است و بخش مربوط به شوراها و شهرداری‌ها را باید پیگیری و احیا کنیم. باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد، اما این پیوستگی در ۴۵سال گذشته با وجود ظرفیت‌های قانون اساسی، محقق نشده و به یک نگاه نو نیاز دارد.
دشمنان علاقه ندارند که ظرفیت‌های ایران در منظر گردشگران خارجی قرار گیرد؛ آنچه در جهان از ایران ترسیم شده غیر از تصویر واقعی است که وجود دارد؛ بنابراین گردشگر خارجی می‌تواند پیام‌آور بزرگی و عظمت مردم ایران شود؛ لذا ایران‌دوستی و انقلاب‌دوستی و حرکت در مسیر انتقال پیام مردم ایران به سایرین نیز موضوعی بااهمیت است. نقش مدیریت شهری در این ظرفیت، نقش بالایی است که در پیوستگی با وزارت میراث و سایر نهادها می‌توان این مسئله را تشدید کرد. در تهران بهترین همکاری و پیوستگی را با نهادها داریم که نهایت سود را از این همکاری بردیم.
می‌توان ظرفیت شورا و شهرداری‌ها را در دل حکومت برای خدمت به مردم و شهر دید، در توسعه موضوع گردشگری می‌توانیم در کنار دولت قرار بگیریم. در شهرداری تهران بحث تشکیل سازمان گردشگری را پیگیر هستیم و مسیری را دنبال می‌کنیم که بیشترین و بهترین خدمت را برای مردم داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید