• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 17 بهمن 1402
کد مطلب : 217909
+
-

سخنگوی وزارت امورخارجه تشریح کرد

پیام صریح ایران به آمریکا و انگلیس

دیپلماسی
پیام صریح ایران به آمریکا و انگلیس

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست‌خبری روز دوشنبه با اصحاب رسانه آخرین مواضع دستگاه دیپلماسی ایران را تشریح کرد. مهم‌ترین محورهای این نشست را در ادامه می‌خوانید.
حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن اقدامی ناشیانه، یکجانبه و غیرقانونی و ناقض قوانین و مقررات بین‌المللی و در جهت انحراف اذهان عمومی از کانون اصلی بحران در منطقه و فرصت‌سازی برای تداوم جنایات جنگی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها ازسوی رژیم‌صهیونیستی است.
ایران به‌دنبال توسعه دامنه جنگ و تنش در منطقه نیست و تلاش‌های زیادی صورت داده تا حملات رژیم‌صهیونیستی در منطقه متوقف شود.
ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد و آمریکاست که از رژیم‌صهیونیستی به‌عنوان نیروی نیابتی خود برای تحقق اهداف راهبردی‌اش در منطقه استفاده می‌کند.
نیازی به مذاکره مستقیم ایران و آمریکا برای کاهش تنش نیست. پیام ما به آمریکا رسیده و در مواردی که آنها از طریق واسطه‌ها پیام‌هایی را منتقل کرده‌اند، پاسخ‌های واضح و صریحی داده‌ایم.
اتهام‌زنی به ایران، فرار به جلو و تلاشی ناشیانه برای انحراف افکارعمومی از عملکرد غلط دولت انگلیس در حمایت از رژیم‌صهیونیستی است.
 شهروندان آمریکایی منعی برای سفر به ایران ندارند و شهروندان ایران امکان سفر به آمریکا را دارند اما اینکه این فرصت‌ها برابر و مساوی است یا نه، مورد قضاوت قرار می‌گیرد.
معتقدیم آنچه در ارتباط با میادین و منابع مشترک بین ایران و کویت وجود دارد، در چارچوب سازوکار حقوقی موجود بین دو کشور قابل حل و فصل است. طرح موضوع‌های فنی و حقوقی در رسانه‌ها کمکی به حل و فصل نخواهد کرد.
حضور مستشاری ایران در سوریه «قانونی» و «رسمی» است و همکاری‌های موفقی در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق داشته‌ایم.
ایران نشان داده همواره با هرگونه تهدیدی علیه امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود قاطعانه برخورد می‌کند و در به‌کارگیری توانایی‌های خود برای هرگونه پاسخ پشیمان‌کننده علیه هر متعدی و متجاوزی، ذر‌ه‌ای تردید نخواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید