• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 17 بهمن 1402
کد مطلب : 217857
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/y8vy7
+
-

نكته بازی

چه کاری است خب؟
بعد از پیروزی تیم ملی مقابل ژاپن، ویدئوی عجیبی از علیرضا بیرانوند منتشر شد که در آن دروازه‌بان ایرانی کنار 2نفر از همبازیانش مشغول پایکوبی است و البته در یک لحظه، تصمیم می‌گیرد رو به دوربین کنفدراسیون فوتبال آسیا شادی جنجالی «بریدن سر» را به نمایش بگذارد؛ خوشحالی خبرساز بیرو که بعد از دربی فصل گذشته تهران استقلالی‌ها را شاکی کرد و مخصوصا این بار هیچ تناسبی با تواضع و فروتنی ژاپنی‌ها به‌عنوان رقیب شکست‌خورده نداشت. انتشار ویدئوی بیرانوند این نگرانی را به‌وجود آورد که مبادا گلر تیم ملی محروم شود، هرچند تا لحظه تنظیم این مطلب خوشبختانه خبری نیست. به هر حال اما خوب است یک نفر گوشی را دست بیرانوند بدهد و به او بگوید همیشه قرار نیست اشتباه کنی و قسر در بروی. چه کاری است خب؟!

آن فیلم را بیاورید ببینیم!
داستان‌های مهدی طارمی و کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان ادامه دارد. پس از آنکه طارمی مقابل سوریه 2کارت زرد گرفت و اخراج شد، AFC او را به همین دلیل 2هزار دلار جریمه کرد. مهاجم ایرانی بازی با ژاپن را از دست داد و تیم ملی صعود کرد اما حالا قبل از بازی نیمه‌نهایی خبر رسیده او به‌دلیل ورود به زمین مسابقه بعد از پایان بازی، 5هزار دلار دیگر جریمه شده است! محاسبات رسانه‌ها نشان می‌دهد آن کارت قرمز تا اینجا چیزی حدود 400میلیون تومان برای فوتبال ایران هزینه در پی داشته و تازه هنوز معلوم نیست کار تمام‌ شده باشد! به‌نظر می‌رسد کنفدراسیون هر وقت مشکل مالی پیدا می‌کند، می‌رود سراغ فیلم اخراج طارمی ببیند چیز جدیدی از دل آن بیرون می‌آید یا نه!

فقط پنالتی ندهید بزند!
بعد از سال‌ها طرح شایعه در مورد حضور جلال‌الدین ماشاریپوف در تیم‌های ایرانی، سرانجام به‌نظر می‌رسد این طلسم شکسته و هافبک ازبک به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوسته است. خبر حضور ماشاریپوف در استقلال با استقبال هواداران این تیم مواجه شده که به هر حال طبیعی بود. او بازیکن توانمندی است که در همین جام ملت‌های آسیا هم بازوبند کاپیتانی تیم ملی کشورش را به‌دست می‌بست. با این حال استقلالی‌ها باید مراقب باشند او یک وقت پشت ضربه پنالتی نرود! آخرین شوت ازبک‌ها در جام ملت‌ها را ماشاریپوف روی پنالتی پنجم این تیم مقابل قطر زد که توپ به بدترین شکل ممکن، وسط دروازه تحویل سنگربان حریف شد. استقلالی‌ها قبلا یک خاطره بد از پنالتی زدن عزیز بیک آمانوف ازبک هم دارند که برای آنها به قیمت یک جام تمام شد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید