• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 17 بهمن 1402
کد مطلب : 217846
+
-

باتلاق شمال لندن

قرمزها فقط در یک منطقه جغرافیایی می‌بازند

باتلاق شمال لندن

جنگ قرمزهای مدعی لیگ برتر را آرسنال از لیورپول برد، آن هم در مسابقه‌ای که صدرنشین لیگ در خانه آرسنال اصلا حرفی برای گفتن نداشت و می‌توانست با اختلاف فاحش‌تری ببازد. این برد 3بر یک به سود منچسترسیتی تمام شد تا با 2بازی کمتر در فاصله 5امتیازی لیورپول شانس قهرمانی خود را افزایش دهد. به‌نظر می‌رسد آرسنال هم شانس خود را به‌عنوان مدعی قهرمانی افزایش داده باشد. آرتتا همچنان به استادش، گواردیولا و منچسترسیتی بی‌اعتنایی می‌کند. سرمربی اسپانیایی توپچی‌ها گفته: «احساس می‌کنم برد بسیار بزرگی است زیرا لیورپول بهترین تیم اروپاست و باید در بهترین حالت خود باشید تا آنها را شکست دهید» و این یعنی او من‌سیتی را بهترین تیم یا شانس اول قهرمانی نمی‌داند.   

  گل مورد انتظار آرسنال در این بازی ۳.۵۲ بود. این بالاترین میزان xG  است که لیورپول در یک بازی طی ادوار لیگ برتر متحمل شده است.
     تروسارد در بازی با لیورپول 6گل زده است؛ بیش از هر تیم دیگری مقابل این تیم.
     ساکا در 2بازی اخیر با لیورپول در خانه 3گل زد و به تعداد تأثیرگذاری‌های فردی لیونبرگ برای آرسنال (گل+ پاس گل) رسید (72بار).
     گل ساکا او را به دومین بازیکن لیگ برتر در این فصل پس از داروین نونیس از لیورپول تبدیل کرد که بیش از 10گل (11) به ثمر رساند و بیش از 10پاس گل (12) در تمام رقابت‌ها داده است.
     آرسنال برای چهارمین‌بار متوالی در لیگ برتر گل اول را در بازی با لیورپول به ثمر رساند.
     لیورپول در این فصل 2باخت داده که هر دو در شمال لندن به وقوع پیوسته؛ مقابل تاتنهام و آرسنال.
     کارت قرمز دقیقه88ابراهیما کوناته پنجمین کارت قرمز لیورپول در لیگ برتر بود که برابر است با رکورد کارت قرمز باشگاه در یک فصل.
     کلوپ فقط 5بار به آرسنال باخته که هر 5بار مقابل آرتتا بوده. لیورپول زیرنظر او 55گل به آرسنال زده که یک رکورد است.
     آرسنال در 4بازی آخر خود در لیگ برتر مقابل لیورپول شکست نخورده است ( 2 برد و 2تساوی) که طولانی‌ترین روند بدون شکست آنها مقابل قرمزها در این رقابت‌ها از فصل‌های 15-2014 و 16-2015 است (یک برد و 3تساوی).
     آرسنال برای نخستین بار از آگوست 1967تا نوامبر 1970در 4بازی متوالی در لیگ مقابل لیورپول موفق به گلزنی شده است (6بازی). در واقع، آرسنال تنها تیمی است که در 15دقیقه ابتدایی بازی‌های لیگ برتر مقابل لیورپول یورگن کلوپ 6گل زده است.
     گابریل مارتینلی 5گل مقابل لیورپول به ثمر رسانده که بیشترین گل او مقابل یکی از حریفان آرسنال است (هم‌سطح با کریستال پالاس). هیچ بازیکنی از ابتدای فصل گذشته مقابل قرمزها بیش از او تأثیرگذاری روی گل نداشته؛ 3گل و 2پاس گل.
     گابریل ماگالاییش نخستین گل به‌خودی را در این بازی لیگ برتر (آرسنال - لیورپول) از مارس 2012به ثمر رساند، زمانی که لوران کوشیلنی دروازه آرسنال را با گل به‌خودی باز کرده بود.

آرسنال در این فصل لیگ برتر مقابل بیگ سیکس بدون شکست بوده و بهترین عملکرد را بین آنها داشته است: برد 3 بر یک و تساوی با لیورپول، تساوی 2-2 با چلسی، برد یک بر صفر مقابل منچسترسیتی، تساوی 2-2 با تاتنهام و برد 3 بر یک بر منچستریونایتد.

لیورپول در 17بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل آرسنال موفق به گلزنی شده که طولانی‌ترین روند گلزنی این تیم مقابل توپچی‌هاست. تمام این 17بازی از زمانی بوده که یورگن کلوپ هدایت قرمزها را برعهده گرفت (در مجموع 45گل زده در لیگ).



 

این خبر را به اشتراک بگذارید