• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 12 بهمن 1402
کد مطلب : 217429
+
-

تجدید میثاق با امام و شهدا

مقام معظم رهبری و روسای قوای مجریه و قضاییه با حضور در حرم مطهر امام‌خمینی ره، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب‌ اسلامی تجدید میثاق کردند

گزارش
تجدید میثاق با امام و شهدا

در آستانه ایام‌الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب صبح چهارشنبه در حرم امام‌خمینی(ره) و گلزار شهدا حضور یافتند.
رهبر معظم انقلاب در مرقد امام‌خمینی(ره) با قرائت فاتحه یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و یادگار ایشان را گرامی داشتند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در مزار شهدای حادثه هفتم تیر و شهدای انفجار دفتر نخست‌وزیری در 8شهریورماه سال0631حضور یافتند و یاد شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و یاران شهیدشان را گرامی داشتند. رهبر معظم ‌انقلاب بر مزار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع ‌مقدس و دفاع از حرم نیز حضور پیدا کردند. ازجمله شهدایی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر سر مزار آنان حاضر شدند، شهید «محمدامین صمدی» بود که اخیرا در حمله رژیم‌ صهیونیستی به دمشق به شهادت رسید.

تحقق آرمان امام خمینی ره
 رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت نیز صبح چهارشنبه در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، با حضور در حرم مطهر امام‌خمینی(ره)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. در این مراسم‌ که سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر حضرت امام‌خمینی(ره) نیز حضور داشت، سیدابراهیم رئیسی با اشاره به ظلم‌ستیزی و روحیه ضد‌استکباری امام(ره)، به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در پیشبرد انقلاب اسلامی گفت: امروز این موضع ضد‌استکباری در نظام جمهوری‌اسلامی ایران با قوت ادامه دارد و در جهان نیز رو به گسترش است و نفرت و انزجاری که نسبت به آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی در دنیا وجود دارد، بی‌سابقه است. رئیس‌جمهور مردم‌باوری و توجه به جمهوریت را از شاخصه‌های بارز شخصیتی حضرت امام(ره) دانست و گفت: امام(ره) به‌معنای واقعی مردم‌باور بود و انتخابات نیز یکی از جلوه‌های بی‌بدیل مردم‌باوری در نگاه حضرت امام‌خمینی(ره) است. رئیسی همچنین با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین و آزادی قدس‌شریف در نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آنچه امروز در صحنه فلسطین در ایستادگی و مقاومت فلسطینیان و زوال رژیم ‌صهیونیستی مشاهده می‌شود، تحقق باور و آرمان امام‌خمینی(ره) است. وی توجه به مظلومان و فقرا را از دیگر آموخته‌های امام راحل برشمرد و مشروط کردن پیشرفت کشور به کنار گذاشتن اصول و مبانی انقلاب را دوگانه‌ای کاذب و غلط دانست.

مسئولیت خطیر تحقق عدالت
رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی دستگاه قضا نیز از دیگر مقام‌های ارشد نظام بودند که صبح چهارشنبه و در آستانه ایام‌الله دهه فجر، با حضور در حرم مطهر امام‌خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در این مراسم با بیان اینکه یکی از اهداف بزرگ امام راحل، تحقق عدالت در همه شئون و ساحت‌ها بود، اظهارکرد: از همین رو ما در قوه قضاییه برای تحقق عدالت اعم از عدالت فردی و عدالت در حکمرانی و عدالت در سایر شئون، مسئولیت سنگین و خطیری داریم. وی با تأکید بر اینکه در برابر متعدیان به بیت‌المال و جان و مال و نوامیس مردم، باید قاطعانه برخورد کنیم، اضافه‌ کرد: هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تلاش کند دشمنی‌ها و حِقد‌ها را از بین ببرد و دل‌های مردم را به مِهر دربیاورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید