• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
سه شنبه 10 بهمن 1402
کد مطلب : 217128
+
-

عدد خبر/40 هوش مصنوعی

از 6‌ماه پیش که مقامات چینی روند بازبینی و تأیید ابزارهای هوش مصنوعی را آغاز کرده‌اند، بیش از ۴۰مدل هوش مصنوعی(AI) برای استفاده عمومی تأیید شده‌اند. رگولاتورهای چینی تنها طی هفته گذشته ۱۴ مدل بزرگ زبانی(LLM) را برای استفاده عموم تأیید کرده‌اند. این چهارمین دسته از تأییدیه‌های چین است که شرکت‌هایی مثل شیائومی، 4Paradigm و 01.AI ازجمله ارائه‌دهندگان آن هستند.

32 درصد  
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که فناوری‌های 5G پیشرفته و RedCap در سال‌جاری میلادی به اپراتورهای تلفن همراه کمک می‌کند تا در سال ۲۰۲۴ درآمدی معادل ۴۰۰میلیارد دلار از خدمات شبکه‌های نسل پنجم کسب کنند که نشان‌دهنده افزایش ۳۲درصدی نسبت به سال گذشته میلادی(۲۰۲۳) است. استاندارد نوظهور Redcap هم که به‌دنبال ارائه نرخ داده بالا، عمر باتری طولانی‌تر و تأخیر کم برای موارد استفاده خاص در فضای اینترنت اشیاء است، بستری را برای اپراتورها فراهم می‌کند تا با سایر فناوری‌های اتصال خارج از اکوسیستم مخابراتی رقابت کنند.

10درصد  
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و تدوین سامانه مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی شده که هزینه پاکسازی پسماندها را تا زیر ۱۰درصد کاهش داده است. این شرکت نرم افزاری را طراحی‌ و پایلوت آن را طی 2سال در شهر قم احداث کرد و تناقضات و نواقص آن را در نرم افزار رفع کرد. حالا این سامانه در شهرهای مختلفی همچون کرج، اصفهان، رشت، شیراز، تهران، ساوه، کاشان و خمین مستقر و در حال بهره‌برداری است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید