• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 11 تیر 1397
کد مطلب : 21692
+
-

عیاری: فیلم‌های توقیفی را بیشتر محروم نکنید

عیاری: فیلم‌های توقیفی را بیشتر محروم نکنید


کیانوش عیاری درباره درخواست کانون کارگردانان از برگزارکنندگان جشن خانه سینما برای داوری فیلم‌های دارای مجوز ساخت،  گفت: با وجود برخی مباحث درباره مضرات احتمالی این کار،  نظر من هم بر این است که نباید فیلم‌هایی که امکان اکران پیدا نکرده‌اند،  محرومیت بیشتری ببینند.

کارگردان فیلم‌های «خانه پدری» و «کاناپه» که هیچ‌یک اکران نشده و برای یکی از آنها هم امیدی به دریافت مجوز ندارد،  در گفت‌وگو با ایسنا درباره نظرات متفاوتی که نسبت به درخواست کانون کارگردانان مطرح شده است،  گفته: در برخی اظهارنظرها آمده است، داوری‌شدن فیلم‌هایی که اکران عمومی نشده‌ یا به دلایل مختلف با سانسور مواجه شده‌اند،  می‌تواند درنظر داوران تأثیرگذار باشد. من هم با این نظر موافقم که خواه‌ناخواه ممکن است فیلم‌های توقیفی اندکی مورد توجه بیشتر واقع شوند و این یک خصلت انسانی است که اینگونه پیش می‌رود. اما از طرف دیگر این مسئله هم دلیل نمی‌شود که به‌خاطر چنین احتمالی فیلم‌هایی که از نمایش محروم هستند،  به محرومیت بیشتری دچار شوند،  بنابراین بسیار موافقم که آنها هم مورد داوری قرار بگیرند.او با اشاره به اینکه ممکن است این تصور پیش آید که صرفا برای فیلم‌های خودش همچون «خانه پدری» و «کاناپه» اینطور اظهارنظر می‌کند،  گفت: تأکید دارم که موافقت خودم را به‌طور کلی عنوان کرده‌ام.

این کارگردان همچنین درباره وضعیت اکران «خانه پدری» گفت: ابدا قصد ندارم با آن شرایط غیرمنصفانه‌ای که برای فیلم «خانه پدری» درنظر گرفته‌اند (نمایش محدود در سینماهای هنر و تجربه) آن را اکران کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید