• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 7 بهمن 1402
کد مطلب : 216818
+
-

نقل و انتقالات

شوک نقل‌و‌انتقالاتی دیروز در انگلیس رخ داد. یورگن کلوپ اعلام کرد پایان فصل از لیورپول جدا خواهد شد. کلوپ که از اکتبر 2015 هدایت لیورپول را در دست داشت، در ژوئن2024 پس از 9‌سال این باشگاه را ترک می‌کند. در دوران این سرمربی آلمانی، قرمزها موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر انگلیس، جام جهانی باشگاه‌ها، FA Cup، لیگ کاپ انگلیس، سوپرکاپ اروپا و کامیونیتی‌شیلد شدند. کلوپ درخصوص جدایی‌اش گفته است: «باید بگویم انرژی‌ام در حال تمام‌شدن است. الان مشکلی ندارم اما از قبل می‌دانستم که در مقطعی بالاخره باید این تصمیم را اعلام کنم. اگرچه الان کاملا خوبم. می‌دانم که نمی‌توانم کار حال‌حاضرم را بارها، بارها و بارها انجام دهم. پس از سال‌هایی که کنار هم بودیم و همه‌‌چیزهایی که کنار هم گذراندیم، احترام و عشق من نسبت به لیورپول بیشتر شد و چیزی که مدیون بودم، حقیقت بود. این هم از حقیقت.»
     کالوین فیلیپس که مورد توجه تیم‌های زیادی ازجمله بارسلونا بود، در نهایت به تیم وستهم قرض داده شد. در قرارداد او بندی برای خرید دائمی وجود ندارد. گواردیولا پیش از دیدار با تاتنهام در جام حذفی گفت: «بازیکنی جای فیلیپس جذب نمی‌شود.» فیلیپس تنها ۹۱۱‌دقیقه برای سیتیزن‌ها به میدان رفت؛ یعنی اندازه 10‌مسابقه. او جایگاه خود را در ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس از دست داد.
     آندری شوچنکو به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال اوکراین انتخاب شد. اسطوره فوتبال اوکراین و میلان مدتی هم هدایت تیم ملی این کشور را در دست داشت.
     نیکولاس آنلکا هم پست مدیریتی گرفت. ملی‌پوش فرانسوی اسبق پاری‌سن‌ژرمن، آرسنال، رئال‌مادرید، منچسترسیتی، چلسی، لیورپول و یوونتوس مدیرعامل باشگاه عمرانیه اسپور ترکیه شد. تنها سابقه مدیریتی آنلکا به سطح چهارم فوتبال فرانسه برمی‌گردد که سال۲۰۲۱ مدت کوتاهی به‌عنوان مدیر ورزشی باشگاه هیر فعالیت می‌کرد.‌
     رئال‌مادرید قادر نیست 650هزار ‌یورو هفتگی به امباپه حقوق بدهد و برای این کار مجبور به فروش وینیسیوس خواهد بود و از طرفی یونایتد علاقه‌مند به خرید ستاره برزیلی است.
     لیاندر دندونکر با بند خرید ۹‌میلیون یورویی به‌صورت قرضی از استون‌ویلا به ناپولی رفت. دندونکر با انجام ۳۶‌بازی استون‌ویلا را ترک می‌کند. او پیش از این در ولورهمپتون و اندرلخت بلژیک حضور داشت.
     منچسترسیتی با قراردادی تا ژوئن۲۰۲۸، کلودیو اچوری را از ریورپلاته به خدمت گرفته است. مبلغ این قرارداد حدود 5.12‌میلیون پوند به اضافه آپشن‌ها‌ست. این بازیکن ۱۸‌ساله تا ژانویه۲۰۲۵ در ریورپلاته خواهد ماند.
     گابریل موسکاردو هافبک ۱۸‌ساله برزیلی با قراردادی به ارزش ۲۰‌میلیون یورو به علاوه ۲‌میلیون یورو پاداش به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن ملحق شد. موسکاردو تا پایان فصل به‌صورت قرضی در کورینتیانس برزیل می‌ماند و از ژوئن۲۰۲۴ به پاریس می‌رود.
     بایرن مونیخ خواهان جذب ساشا بویی، مدافع ۲۳‌ساله فرانسوی گالاتاسرای است.

این خبر را به اشتراک بگذارید