• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 7 بهمن 1402
کد مطلب : 216795
+
-

بورس مستعد رشد است اما ریسک‌ها بسیارند

در شرایطی که پتانسیل‌های بنیادی برای رشد بازار سهام افزایش یافته،  افزایش ریسک‌ها از جنبه مقررات اقتصادی و ریسک‌های ژئوپلیتیک، سهامداران را بر سر دو راهی قرار داده است. براین اساس، به سهامداران توصیه می‌شود ظرف روزهای آینده نماگر‌های بورس را با دقت بیشتری رصد کنند.
به گزارش همشهری، هفته گذشته شاخص کل بورس تهران با افت قابل توجهی مواجه شد و 3هزار و 200میلیارد تومان نقدینگی نیز از بازار سهام خارج شد. این اتفاق‌ها بعد از آن رخ داده که وزارت نفت با صدور دستورالعمل تازه‌ای، قیمت خرید فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه‌ها را تغییر داده است؛ این دستورالعمل که می‌تواند به افت سود این شرکت‌ها بینجامد، منجر به تشکیل صف‌های سنگین فروش در بازار سهام شده است؛ اما این همه ماجرا نیست و بخشی از دلایل نزول بازار سهام، به افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک تحت‌تأثیر تنش‌های منطقه‌ای بازمی‌گردد.
با وجود آنکه ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یافته اما آمارها نشان می‌دهند عوامل بنیادی که می‌توانند محرکی برای رشد شاخص بورس باشند نیز افزایش یافته‌اند؛ از یک طرف قیمت دلار افزایش یافته و از طرف دیگر ارزش بازار به نقاط جذابی رسیده است. در چنین شرایط به سهامداران توصیه می‌شود، ظرف روزهای آینده نماگر‌های بورس را با دقت بیشتری رصد کنند؛ چرا که هر نوع کاهش ریسک‌های بازار می‌تواند دست‌کم به‌صورت مقطعی منجر به رشد شاخص‌ها شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید