• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 3 بهمن 1402
کد مطلب : 216581
+
-

دعوت به گذر خوراک رشت

دعوت به گذر خوراک رشت

احداث سنگفرش بازارچه سبزه‌میدان رشت به‌عنوان بخشی از پروژه گذر 7کیلومتری پیاده‌محور از شرق تا غرب شهر رشت آغاز شده است.
معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با اعلام این خبر به همشهری گفت: «اعتبار پروژه سنگفرش بازارچه سبزه‌میدان رشت 3میلیاردو800میلیون تومان درنظر گرفته‌شده است.»
وی با اشاره به اینکه عملیات سنگفرش بازارچه سبزه‌میدان حداکثر 3‌ماه طول می‌کشد، افزود: «با توجه به شرایط آب‌وهوایی رشت، سعی داریم این پروژه را تا پایان سال تکمیل کنیم.»
خاطره محجوب‌متقی ادامه داد: «پروژه گذر خوراک شهر رشت با هدف افزایش مساحت پیاده‌راهی و مسیر توسعه گردشگری از شرق رشت شروع می‌شود و تا تالاب عینک در غرب شهر رشت ادامه دارد. در این پروژه گذر خوراک بازارچه سبزه‌میدان در کوچه جمشید جمراد در پیاده‌راه علم‌الهدی واقع شده و با داشتن رستوران‌های قدیمی و فعالیت واویشکاپزی‌های رشت پاتوق بسیاری از شهروندان و گردشگران است. با اجرای این پروژه، کف‌سازی، سنگفرش و مناسب‌سازی این محور برای فعالیت بیشتر این گذر خوراک انجام می‌شود.»
محبوب‌متقی تأکید کرد: «مرحله بعد از سنگفرش بازارچه سبزه‌میدان، ساماندهی تابلوی مغازه‌ها و همچنین توافق با معاونت ترافیک برای حذف تردد خودروها از این مسیر است.» رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو معرفی و این باعث شد تا در راستای برندسازی شهرخلاق خوراک، اقدامات عمرانی از سوی مدیریت شهری رشت ازجمله در محور 7کیلومتری پیاده‌راه از شرق به غرب رشت در دست اجرا باشد.
سبزه‌میدان رشت قدیمی‌ترین میدان و یکی از مکان‌‌های دیدنی رشت، نزدیک میدان شهرداری است؛ میدانی نه چندان بزرگ که روزها پاتوق پیرمردهایی است که علاقه به شطرنج و تخته نرد دارند و شب‌ها پاتوق گردشگران و خرید از بازار و خوردن خوراک‌های محلی.
قدمت سبزه‌میدان به دوره قاجار می‌رسد و جایگاهی نوستالژیک در میان مردم رشت دارد و حتی روزهایی که بارانی نیست، میزبان اهالی و گپ و گفت آنهاست. چند سالی است بعد از پیاده‌راه‌سازی در این محدوده و خیابان‌های اطراف، تندیس‌های زیادی از مشاهیر بزرگ گیلان مانند آیت‌الله بهجت، پروفسور مجید سمیعی، دکتر محمود بهزاد، شیون فومنی، اکبر رادی، گلچین گیلانی، ناصر مسعودی، نادر گلچین و پروفسور فضل‌الله رضا نصب شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید