• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 بهمن 1402
کد مطلب : 216536
+
-

پاسخ به جنایات رژیم‌صهیونیستی به روش ایران

دیپلماسی
پاسخ به جنایات رژیم‌صهیونیستی به روش ایران

نشست خبری ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه دیروز (دوشنبه) با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها برگزار شد. کنعانی در این نشست آخرین موضع‌گیری‌های ایران در سیاست خارجی را تشریح کرد. در ادامه مهم‌ترین محورهای این نشست آمده است:
اقدام ایران علیه مقر سازمان تروریستی موساد در راستای تنبیه متجاوزان علیه امنیت ایران بوده و نه تعرض به حاکمیت ارضی کشور عراق
موضوع مقابله با گروه‌های تروریستی یکی از موضوعات مورد بحث نهادهای نظامی و امنیتی ایران و پاکستان بود. مقابله با گروه‌های تروریستی هدف درازمدت 2کشور برای ارتقای همکاری‌های مشترک خواهد بود. رابطه ایران و پاکستان مستحکم است.
بر مبنای دستور ر‌وسای جمهورهای ایران و مصر، گفت‌وگوهای حضوری و تلفنی، نقشه راهی برای ادامه مذاکرات میان 2کشور و حل و فصل اختلافات تعریف شده  خواهد بود و مقامات بر ادامه گفت‌وگوها برای برداشتن گام جدید تأکید دارند.
گفت‌وگوها و تماس‌ها با مقامات اتحادیه اروپایی وجود دارد. میان وزیر امورخارجه با آقای بورل هم گفت‌وگوها و تماس‌های مشترک به تناوب برقرار است. آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها مورد تبادل‌نظر قرار گرفته و ایران مواضع خودش را بیان کرده است.
جنایات رژیم صهیونیستی و اقدام علیه اهداف مختلف در سوریه و لبنان کاملا روشن است و دلایل مشخصی دارد. آنان مایلند برای خروج از بن‌بست و ورطه‌ای که در حمله به غزه در آن گرفتار آمده‌اند و به‌رغم جنایات گسترده، امکان خروج از آن را ندارند، به هر کاری دست‌ بزنند.
ایران هر زمان که مصلحت دید از جایگاه و ظرفیت سازمان ملل و شورای امنیت برای بیان دیدگاه خود استفاده کرد و در نشست آتی هم در سطح مقتضی شرکت خواهد کرد که در زمان مناسب اطلاع‌رسانی خواهد شد.
جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه دولت ایران هیچ‌گاه بی‌مکافات نمانده و نخواهد ماند. ایران به روش خود پاسخ جنایات اسرائیل را خواهد داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید