• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 3 بهمن 1402
کد مطلب : 216521
+
-

هزارمین برد در شب جنجالی

اگر سیستم داور ویدئویی نبود، رئال 3بر صفر به آلمریا می‌باخت... در این بازی کم‌اهمیت کلی رکورد ثبت شد

هزارمین برد در شب جنجالی

کمتر کسی فکر می‌کرد رئال‌مادرید مقابل تیم ته‌جدولی و بدون برد آلمریا تا این حد به زحمت بیفتد. در واقع نیمه‌اول این دیدار، بدترین بازی سال‌های اخیر رئالی‌ها بود. آنها 2بر صفر عقب افتادند اما در نهایت طبق معمول کامبک زدند و بازی را 3بر 2بردند. اگر سیستم کمک‌داور ویدئویی ابداع نشده بود، رئال این بازی را 3بر صفر می‌باخت؛ پنالتی‌ای در کار نبود، گل وینیسیوس مردود و گل آریباس سالم اعلام می‌شد. اعتراض مربی و بازیکنان حریف به همین 3صحنه‌ای بود که کمک‌داور ویدئویی در بازی دخالت کرد. بازیکنان آلمریا این داوری را با بدترین داوری تاریخ فوتبال یعنی بازی چلسی- بارسلونا مقایسه کرده‌اند؛ جایی که داور اسلواک 5تا 7پنالتی برای چلسی نگرفت. اتفاقا داور ویدئویی بازی رئال و آلمریا ارناندس بود، همان داوری که رئالی‌ها از او به عنوان دشمن خود یاد می‌کنند. او بود که توجه مائسو را 3بار به نکته‌های ریز مسابقه جلب کرد. حتی ژاوی، سرمربی بارسا هم به داوری طعنه زده و گفته است: «گفتم که بردن لالیگای امسال خیلی مشکل است. برخی به یاد ندارند اما فکر می‌کنم که می‌توانستیم امسال 6امتیاز بیشتر داشته باشیم. پنالتی در کولیسئوم، پنالتی واضح روی رافینیا را به یاد دارم. این یک توجیه نیست، یک واقعیت است. شرایطی در دقیقه95رخ داد که همیشه به ضرر ما پیش رفت.» اما همه کارشناسان داوری تصمیمات داوران این مسابقه را تأیید کرده‌اند. رئال در این مسابقه یک گل خیلی زودهنگام خورد و یک گل خیلی دیرهنگام زد.
    گل ثانیه۳۸ لارجی رمضانی، بازیکن آلمریا به رئال‌مادرید، سریع‌ترین گل خورده رئال در همه رقابت‌ها از ژانویه۲۰۱۵ بود (گل الوستوندو، بازیکن سوسیه‌داد در ثانیه۳۸).
    سریع‌ترین گل‌های خورده این فصل رئال در لالیگا؛ لارجی رمضانی ثانیه۳۸ (آلمریا)، سرخیو آریباس دقیقه۳ (آلمریا). در لالیگای امسال البته 2گل سریع‌تر از این به ثمر رسیده که هر دو را بارسلونا دریافت کرده است؛ ساراگوسا برای گرانادا مقابل بارسلونا در ثانیه17و اومورودین برای آلاوس مقابل بارسلونا در ثانیه18.
    گل دقیقه٩٨:٣٣ کارواخال، دیرترین گل تاریخ رئال برای کسب پیروزی در تاریخ لالیگا بود. رئالی‌ها سال 2006و در بازی با اتلتیکو با گل ایگواین در دقیقه96:01به پیروزی رسیده بودند.
    رئال‌مادرید در هر 8بازی خانگی خود مقابل آلمریا پیروز شده و روند صددرصد پیروزی را مقابل این تیم داشته است. در طول تاریخ، رئال فقط مقابل کوردوبا بیش از این در خانه بازی کرده و صددرصد پیروز شده است: 9پیروزی از 9بازی.
    بلینگام در 5بازی متوالی گل نزده بود که بالاخره طلسمش را پس از 35روز شکست. او 18گل و 8پاس‌گل در 26بازی این فصل داشته؛ یک تأثیر مستقیم روی گل‌ها در هر مسابقه گذاشته و ۱۲بار هم بهترین بازیکن زمین شده است.
    بلینگام در این فصل 18گل زده که برابر است با تعداد گل‌های گریزمان و موراتا در همه رقابت‌های این فصل. در جدول گلزنان لالیگا بلینگام به همراه آرتم دووبیک از خیرونا با 14گل در صدر قرار دارد. بورخا مایورال از ختافه 13گله است و موراتا 12گل زده است.
    بلینگام نخستین پنالتی فصل رئال در لالیگا را به گل تبدیل کرد. پیش از این، رودریگو و خوسلو در لالیگا پنالتی از دست داده بودند. البته خوسلو و وینیسیوس در بازی‌های قبلی در کوپا و سوپرجام با پنالتی گل زده بودند.
    هافبک انگلیسی می‌تواند یک هفته دیگر هم استراحت کند. با کارت زردی که بلینگام گرفت ۵کارته شد و بازی بعد با لاس‌پالماس را از دست داد.
    وینیسیوس با گلی که با کتف به ثمر رساند، از رکورد روبرتو کارلوس عبور کرد و به دومین گلزن برزیلی برتر تاریخ رئال تبدیل شد. بهترین گلزنان برزیلی تاریخ رئال مادرید: رونالدو نازاریو (104گل در 177بازی)، وینیسیوس (70گل در 243بازی)، روبرتو کارلوس (69گل در 527بازی) و رودریگو (49گل در 195بازی).
    مدافعان و دروازه‌بان رئال اگر این همه اشتباه دارند، در عوض بازیکنان خط دفاع گل زدن را از گل نخوردن بهتر بلدند. در 3بازی اخیر رئال‌مادرید در لیگ، پیروزی‌ها به لطف گل یک مدافع به‌دست آمد؛ با ضربه سر واسکس به آلاوس، گل رودیگر به مایورکا و حالا هم با گل کارواخال به آلمریا.
    خط دفاعی رئال‌مادرید تا اینجای فصل روی 23گل تأثیر مستقیم داشته است. آنها 8گل زده و 15پاس گل داده‌اند و فران گارسیا با 4پاس گل بهترین پاسور بین مدافعان است. کارواخال نیز در این فصل از لیگ 3گل و 2پاس گل ثبت کرده است.
    بدون VAR رئال‌مادرید 2امتیاز و خیرونا یک امتیاز کمتر از الان داشت (48و 50امتیازی می‌شدند). بارسلونا هم 42امتیازی بود.
    این هزارمین پیروزی رئال‌مادرید در تاریخ لالیگا بود و به‌خاطر اتفاقات جنجالی این مسابقه، به‌یادماندنی شد. ۷۲،۰۴۴نفر این مسابقه تاریخی را از نزدیک تماشا کردند. عملکرد رئال در لالیگا: ۱۲۹۷بازی، ۱۰۰۰پیروزی، ۱۹۱مساوی، ۱۰۶شکست و با ۳۴۰۵گل زده و۱۰۹۰گل خورده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید