• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 3 بهمن 1402
کد مطلب : 216483
+
-

5نکته اساسی برای حل مسائل با کمک AI

زهرا نجفی کارشناس حوزه ارتباطات

در ژوئن2009، هواپیمای ایرفرانس447 در سواحل برزیل با 228مسافر و خدمه ناپدید شد. دولت فرانسه 2سال به‌دنبال لاشه هواپیما بود، اما نتیجه‌ای نگرفت تا اینکه یک تیم ریاضیدان با استفاده از هوش مصنوعی ظرف یک ‌هفته مشخص کرد که هواپیما کف اقیانوس و در نقطه‌ای خاص است.
در دنیای همیشه درحال تحول ما، جایی که زمینه‌های شخصی و حرفه‌ای مملو از چالش هستند، توانایی هدایت ماهرانه موانع، ارزش بی‌نظیری دارد، اما آیا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کنونی ارتباطات مجازی فعلی و هوش مصنوعی می‌توان راه مناسبی برای حل مسائل پیدا کرد؟ هنوز نمی‌توان به این پرسش، پاسخی قطعی داد، اما می‌توان گفت که در ارائه مسئله به AI (هوش مصنوعی)باید 5 نکته مهم را درنظر گرفت.
1-چالش مفروضات با هوش مصنوعی: مفروضات را به چالش بکشد هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا آنچه را به‌عنوان فرضیات خود در حل مسئله درنظر گرفته‌اید، به چالش بکشید و از فرضیات جدید استقبال کنید.
2-تعامل مؤثر بهتر است: در دنیای امروز برای افزایش بهره‌وری و کارایی و برداشتن موانع از سر راه، تعامل اهمیت فراوانی دارد. باید در حل مسئله به‌گونه‌ای اقدام کنید که بتوانید از شبکه‌های اجتماعی هم بهترین بهره را ببرید.
3-تنظیم ورودی: برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است ورودی‌های‌تان را تا جای امکان دقیق‌تر و ریزتر کنید. هرقدر که اطلاعات جزئی‌تر باشد، پاسخ و نتیجه دقیق‌تر خواهد بود.
4-بیان شکست‌ها: ابتدا تعریف واضحی از مشکل داشته باشید. بهتر است بدانید که در ارائه اطلاعات به هوش مصنوعی حتی باید شکست‌ها و راه‌های رفته را هم عنوان کنید تا از دیتا شهودی هم به‌دست آورد.
5-مرز نامشخص احساسات و منطق: تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که هوش مصنوعی هنوز در حوزه‌های فراشناختی، اجتماعی و عاطفی توسعه نیافته و مرز بین حل مسائل عاطفی و موضوعات ملموس‌تر چندان قابل تشخیص
نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید