• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 3 بهمن 1402
کد مطلب : 216480
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3lXMR
+
-

خبر

ساعت هوشمند رقیب اپل
شرکت ماسیمو به‌عنوان شرکت رقیب اپل از ساعت هوشمند جدیدی رونمایی کرده که مجهز به قابلیت سنجش اکسیژن خون و تغییرات نبض و نرخ تنفس است. این شرکت که با عنوان فناوری پزشکی معروف است، قبلا به‌دلیل وجود قابلیت سنجش اکسیژن خون در اپل واچ‌های سری9 و اولترا از این شرکت شکایت کرده بود.

دلفین روباتیک برای کشف ویروس‌ها
یک روبات شناگر که با الهام از دلفین‌ها ساخته شده، قابلیت نظارت بر ویروس‌ها را در مکان‌های سخت عبور دارد. این روبات که ساخته دانشمندان چینی است، بی‌سیم و بدون باتری کار می‌کند، فقط ۵.۳گرم وزن دارد و توانایی قابل توجهی در تشخیص و تعیین کمیت مواد مختلف، ازجمله ویروس سارس و کووید-19 در لوله‌های شبیه‌سازی‌شده دارد.

350 متری
یک استارت‌آپ چینی تست موشکی انجام داده که طی آن ابزار فولادی پس از پرتاب به ارتفاع چند صدمتری به‌طور عمودی روی زمین فرود آمده است. شرکت «لنداسپیس» که موشک «ژوک۳» را ساخته، آن را از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در صحرای گوبی به آسمان پرتاب کرد. موشک در حدود ۶۰ثانیه به ارتفاع ۳۵۰متری رسید و سپس به‌طور عمودی در فاصله ۱۰۰متری محل پرتاب فرود آمد.

3 ساعت
سازمان فضایی ژاپن اعلام کرد فرودگر‌ماه خود را ۳ساعت پس از فرود تاریخی روی سیاره خاموش کرد تا احتمالا بعدا بتواند آن را روشن کند. این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: به‌نظر ما اگر در آینده نور خورشید از غرب به ‌ماه بتابد، احتمال تولید انرژی وجود دارد. به همین دلیل اکنون مشغول آماده‌سازی‌‌ها برای احیای لندر هستیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :