• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 2 بهمن 1402
کد مطلب : 216430
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Wn04x
+
-

لایحه متمم بودجه 1402تصویب شد

بودجه شهرداری برای سال جاری به 104 همت رسید

لایحه متمم بودجه 1402تصویب شد

شهرداری تهران برای نخستین‌بار در تاریخ بلدیه متمم بودجه را با رقم 31هزار میلیارد تومان تقدیم شورای شهر کرد. درواقع مدیریت شهری در سال‌جاری موفق شده بیش از آنچه سال گذشته هنگام بودجه‌ریزی پیش‌بینی کرده بود را تحقق بخشد و به بودجه 1402رشد فوق‌العاده‌ای دهد. براساس آمار رسمی، شهرداری تهران تا این لحظه با تحقق 80هزار میلیارد تومان، از بودجه 75هزار میلیارد تومانی خود عبور کرده و حالا با متمم قرار است کمبودهای موجود در ردیف‌های مختلف را جبران کند. روز گذشته در جلسه علنی شورا، این لایحه روی میز اعضای پارلمان شهر قرار گرفت.

بررسی لایحه متمم بودجه در جلسات متعدد
در این رابطه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: پیشنهاد شهرداری تهران در لایحه متمم، رقم ۱۰۷هزار میلیارد تومان بود؛ یعنی به نسبت رقم ۷۵هزار و ۹۹۰میلیارد تومانی بودجه مصوب، ۳۱هزار میلیارد تومان افزایش داشته است که در جلسات متعدد این لایحه بررسی شده تا ثابت شود آیا شهرداری به این عدد می‌رسد یا خیر.
محمد آخوندی با اشاره به جزئیات لایحه متمم بودجه، ادامه داد: ۳۴درصد افزایش در بخش درآمدها، ۱۲۹درصد در منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای و ۱۲درصد در بخش دارایی مالی اختصاص یافته است. در مجموع عدد پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه پس از جمع‌بندی با کمیسیون‌های مختلف و رئیس شورا، عدد ۱۰۱هزار میلیارد تومان با متمم بودجه است.

درآمدزایی 80هزار میلیارد تومانی شهرداری تاکنون
به‌گفته او، براساس آمار، شهرداری تهران تا پایان دی‌ماه حدود ۶۴هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده و این به علاوه ۱۵هزار میلیارد تومان واگذاری املاک است که عدد را به حدود ۸۰هزار میلیارد تومان می‌رساند.
پس از تشریح این لایحه و بحث و تبادل‌نظر پیرامون آن، در نهایت به پیشنهاد اعضای شورای شهر سقف کل بودجه 1402 همراه با متمم آن به رقم ۱۰۴هزار میلیارد تومان افزایش یافت و به تصویب رسید و برهمین اساس مقرر شد 2هزار میلیارد تومان بابت تملک املاک شهروندان در طرح‌های مختلف و هزار میلیارد تومان نیز برای پرداخت دیون پیمانکاران پرداخت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید