• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 2 بهمن 1402
کد مطلب : 216434
+
-

واکنش اعضای شورای شهر به لایحه متمم بودجه

شورا
واکنش اعضای شورای شهر به لایحه متمم بودجه

در جریان بررسی لایحه متمم بودجه 1402شهرداری تهران در پارلمان شهری، هر یک از اعضای شورای شهر نکاتی را مطرح و موضوعاتی را به میان کشیدند. لایحه متمم بودجه با رقم  31  همت به پیشنهاد شهرداری تهران اوایل دی‌ماه به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شد پس از برگزاری چندین جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون‌های تخصصی شورا با رقم 28هزار میلیارد تومان در شورای شهر بررسی شد که پس از پیشنهادهای اعضای شورا، رقم 104هزار میلیارد تومان برای کل بودجه با متمم  به تصویب رسید.

3هزار میلیارد تومان برای املاک گسترده شهر کافی نیست

مهدی چمران، رئیس شورای شهر:
3هزار میلیارد تومان برای این املاک گسترده در شهر تهران کافی نیست؛ مردم سال‌هاست رنج می‌برند و کاری نمی‌توانند انجام دهند و اگر بخواهند پروانه بگیرند تنها می‌توانند 2طبقه پروانه دریافت کنند و اگر این املاک تخریب هم شود، مردم پول آن را دریافت نمی‌کنند. باید مشکل مردم را در این زمینه حل کنیم.

تحقق 80هزار میلیارد تومانی افتخار ماست

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا:
باعث افتخار است که در ابتدای بهمن می‌گوییم بودجه 4هزار میلیارد تومان بیش از بودجه مصوب محقق شده است. تحقق ۸۰هزار میلیارد تومان بودجه نشان می‌دهد که در شهر اقدامات زیادی صورت گرفته و پروژه‌های عمرانی اجرا شده و اگر بتوانیم بودجه‌ای برای پرداخت به پیمانکاران درنظر بگیریم با شوق و رغبت بیشتری در شهر کار خواهند کرد. در این افزایش بودجه در متمم، زمینه سازندگی در شهر را فراهم می‌کنیم و از این مسیر باید بتوانیم بدهی پیمانکاران را پرداخت کنیم. این خبر بسیار خوبی است که باید تنها 3هزار میلیارد تومان برای آسفالت پرداخت کنیم و این نشان می‌دهد که در شهر اقداماتی صورت گرفته است و حالا باید بدهی‌ها پرداخت شود.

افزایش حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری

سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران‌وحمل‌ونقل شورا:
پیشنهاد بنده این است که اصل متمم بودجه مورد بررسی قرار نگیرد. باید اجازه بدهیم شهرداری به تعهدات سال۱۴۰۲ عمل کند و اگر عمل کرد، تبصره۲۰ را اجرایی کند. برخی پروژه‌ها جدید هستند و چون 2‌ماه تا پایان سال باقی مانده، می‌توان پروژه‌ها را به سال بعد موکول کرد؛ هرچند در برخی بخش‌ها همچون حقوق و دستمزد کارکنان نظر ما این است که افزایش اعمال شود. اختصاص اعتبار برای برقی‌سازی‌ موتورسیکلت‌های شهرداری، با وجود شرکت خودروسرویس شهر لزومی ندارد و نباید هیچ خرید جدیدی صورت بگیرد. درباره پیشنهاد اضافه شدن بودجه نوسازی خودروهای فرسوده به برقی‌سازی‌ موتورها در تبصره در راستای کاهش آلودگی هوا، باید بگویم شهرداری چند سال پیش 3تا 4هزار خودرو خریداری کرده بود و لزومی ندارد که مجددا خودرو بخریم. با خریدن خودرو برای شهرداری نمی‌توانیم مشکل آلودگی هوا را از بین ببریم.

پروژه‌های زیرساختی شهرداری اولویت شوراست

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورا:
در تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که دغدغه شوراست لازم است شهرداری اقدامات زیرساختی انجام دهد. ۲۱.۵هزار میلیارد تومان از ۳۱هزار میلیارد تومان فقط برای تملک دارایی و 3هزار میلیارد تومان برای تملک اراضی در محلات با کاربری‌های مختلف هزینه شده است، ۶.۶هزار میلیارد تومان برای بزرگراه یادگار امام(ره) و تقاطع‌های غیرهمسطح و ۲.۸هزار میلیارد تومان برای اجرای آسفالت هزینه شده است. برای افزایش ایمنی ۱.۳هزار میلیارد تومان و برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها و فضاهای فرهنگی نزدیک به هزار میلیارد تومان محقق شده است. 3هزار میلیارد تومان نیز برای ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری پیش‌بینی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید