• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 1 بهمن 1402
کد مطلب : 216349
+
-

نوسازی خانه‌های فرسوده با تراکم فروش تفاوت دارد

پاسخ شهردار تهران به چند سؤال مهم

شهردار
نوسازی خانه‌های فرسوده با تراکم فروش تفاوت دارد

علیرضا زاکانی، شهردار تهران روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش اصحاب رسانه در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

روند برقی‌سازی در پایتخت
جمعه 29دی روز هوای پاک بوده است، ۲۳دستگاه در شهر در اجرای قانون هوای پاک مسئولیت دارند و شهرداری یکی از این دستگاه‌هاست. در این راستا چند اتفاق بزرگ دنبال شده که یک مورد از آن برقی‌سازی است و در قرارداد با شرکت‌های داخلی و خارجی عملا تهران به سمت برقی‌شدن می‌رود که آرزوی دیرینه‌ای بوده است.

اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح
از سال قبل اصلاح تقاطع‌های شهر و کاهش ترددهای بیش از حد آغاز شد، از ۹۸ اصلاح تقاطع، تعدادی انجام شد و تا پایان امسال چند پروژه دیگر افتتاح می‌شود. با این روش روزانه یک میلیون لیتر بنزین کمتر مصرف می‌شود و راه مردم نیز ۷۳۰کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

هوشمندسازی در تهران
امسال 2هزار هکتار گیاه مثمر در تهران کاشته شده است. در راستای ایجاد هوای پاک و کاهش تردد، بخشی از خدمات ما هوشمندسازی خواهد شد که در دهه فجر تعدادی از آنها را افتتاح می‌کنیم. در حوزه پسماند نیز 2 هفته پیش یک کارخانه افتتاح کردیم که انتقال برداشت پسماند را افزایش می‌دهد، ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم، اما همچنان در روزهای آلوده شرمنده مردم می‌شویم؛ بنابراین باید به دستگاه‌های دیگر کمک و به وظایف خود عمل کنیم.

سفر دوم شهردار به چین
این هفته سفر دوم ما به چین برای عقد قراردادها انجام می‌شود، در سفر اول تامین مالی صورت گرفت و این هفته قراردادها منعقد می‌شود و نیمه سال آینده آثار این قراردادها را خواهید دید.

افزایش صدور پروانه ساختمان
درباره دلیل افزایش صدور پروانه در تهران با وجود کاهش این آمار در دیگر شهرها باید گفت که در تهران طرح جامع و تفصیلی وجود دارد، ۹۳۰هزار قطعه براساس طرح جامع موجود است و اگر سالانه ۲۰هزار پروانه صادر شود هر ۴۶سال یک‌بار تهران ساخته خواهد شد.

افزایش عمر ساختمان‌های تهران به 100سال
عمر ساختمان‌های تهران ۴۵سال است و ما دنبال صنعتی‌سازی و افزایش عمر ساختمان‌ها به ۱۰۰سال هستیم.
صدور پروانه به ۱۲هزار فقره نزدیک شده و امیدواریم به ۲۰هزار فقره برسیم. این صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است. اگر این کار را نکنیم خانه‌های فرسوده بر سر مردم آوار می‌شود و این یعنی مردم را با دستان خود به قتلگاه فرستاده‌ایم. اگر صدور پروانه افزایش یافته، این افتخار ماست.

این خبر را به اشتراک بگذارید