• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 بهمن 1402
کد مطلب : 216306
+
-

5 روش عالی برای سرخ کردن سالم

آرش نهاوندی؛ روزنامه‌نگار

سرخ کردن عمیق(فرو بردن مواد غذایی در روغن داغ) اگرچه غذا را خوشمزه می‌کند، اما می‌تواند به‌معنای استفاده از روغن زیاد و افزایش نگرانی‌ها برای سلامتی مردم علاقه‌مند به غذاهای سرخ کردنی باشد. در این مطلب ما به 5  روش عالی برای جایگزینی با سرخ کردن عمیق، مثل پخت درهواپز خواهیم پرداخت.

هواپز
سرخ کردن با هواپز یک جایگزین فوق‌العاده برای سرخ کردن عمیق است که از هوای گرم برای پختن غذا استفاده می‌کند. این شیوه فقط به مقدار کمی روغن نیاز دارد و به‌طور قابل توجهی محتوای چربی را در ظروف شما کاهش می‌دهد.

پخت در فر
پخت در فر روشی ساده و مؤثر برای جایگزینی سرخ کردن عمیق است. در این شیوه غذا با هوای خشک و گرم درون فر احاطه می‌شود و طبخ انجام می‌گیرد که در نتیجه بافتی ترد و بدون نیاز به روغن زیاد ایجاد می‌کند.

کباب‌کردن
کباب کردن یک انتخاب عالی برای دستیابی به طعم دودی بدون غوطه‌ور کردن غذا در روغن است دراین روش چه از یک کباب‌پز در فضای باز یا یک تابه گریل اجاق گاز استفاده کنید، طعم منحصر به فردی به گوشت‌ها، سبزی‌ها و حتی میوه‌ها می‌دهد.

در تابه پختن
پختن در تابه شامل پخت سریع غذا روی حرارت متوسط ​​رو به بالا با مقدار کمی روغن است. این روش اجازه می‌دهد تا پوسته قهوه‌ای طلایی در قسمت بیرونی ایجاد شود و در عین حال طعم طبیعی مواد غذایی حفظ شود.

بخارپز‌کردن
بخارپز کردن یک روش پخت ملایم است که با حفظ ارزش غذایی از بخار برای پختن غذا استفاده می‌کند. این شیوه برای سبزی‌ها، کوفته‌ها و غذاهای دریایی مناسب است. بخارپز کردن ظرف‌های غذا را مرطوب نگه می‌دارد. بخار پز کردن همچنین نیاز به روغن‌های پخت‌وپز را از بین می‌برد و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی که به‌دنبال جایگزین‌های کم‌چرب هستند تبدیل می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید