• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 1 بهمن 1402
کد مطلب : 216283
+
-

پایان 7روز سرگردانی در دریا

پایان 7روز سرگردانی در دریا

2صیاد که با قایقی کوچک برای صید راهی آب‌های دریای عمان شده بودند مسیر را گم کردند و 7روز در دریا سرگردان شدند. به گزارش همشهری، روز جمعه از سوی خانواده‌های صیادان محلی به مرکز نجات اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر رسید که 2صیاد در آب‌های دریای عمان گم شده‌اند.
خانواده آنها می‌گفتند که صیادان گمشده از 7روز پیش برای صید ماهی‌های بهتر به‌سوی بندر پسابندر در آب‌های چابهار رفته‌ بودند، اما چند روزی است که از آنها خبری نیست و زندگی‌شان در خطر است.
با این گزارش، بررسی‌ها آغاز و معلوم شد که 2صیاد از اهالی روستای تورگلم در حوالی چابهار هستند که 7روز پیش با یک قایق کوچک صیادی برای صید ماهی راهی آب‌های چابهار شده بودند. اما ظاهرا به‌دلیل مسیریابی غلط و هوای نامساعد راه را گم کرده و در دریا سرگردان شده‌اند.
با این اطلاعات، عملیات جست‌وجو برای یافتن صیادان گمشده شروع شد و به نقطه مرزی هم اطلاعات مخابره شد.
درحالی‌که تیم نجات در حال جست‌وجوی این صیادان بودند، معلوم شد که آنها پس از سرگردان شدن در دریا به سمت مرز پاکستان رفته‌اند. از آنجایی که دریابانان پاکستانی نیز در جریان گم‌شدن صیادان ایرانی بودند، آنها را شناسایی کردند و به این ترتیب شناور ناجی مرکز نجات دریایی، راهی محل پیدا شدن 2 صیاد گمشده‌‌ و به این ترتیب آنها پس از 7روز گرسنگی و تشنگی نجات یافتند. قاسم دلیر، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این خبر از صیادان و دریانوردان خواست که حتما قبل از دریاروی از اطلاعات هواشناسی دریایی اطلاع حاصل کرده و برای صیادی راهی صیدگاه‌های مشخص شوند.‌‌‌

این خبر را به اشتراک بگذارید