• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 بهمن 1402
کد مطلب : 216266
+
-

طبیب مردم

عکس خانه
طبیب مردم

لا به لای اخبار حتما به چشمتان خورده که پروانه طبابت فلان پزشک به خاطر گرفتن زیرمیزی باطل شده یا بهمان دکتر به خاطر مالیات ندادن و استفاده نکردن از دستگاه پز، جریمه شده است. اما شاید کمتر دیده باشیم که اهالی رسانه از پزشکان دلسوزی که به قسمی که خورده اند وفادارند بگویند. دکترهایی که به جای فکر کردن به پول بیشتر و شرایط اقتصادی، نگران بیمار و شرایطش هستند و کسب درآمد برایشان در درجات بعدی قرار گرفته است.
حالا ما می خواهیم درباره یکی از همین انسان های دلسوز بگوییم، پزشکی که جلوی در مطبش کاغذی چسبانده و رویش نوشته «مراجعین محترم، حق ویزیت را به هر میزان که تمایل دارید پرداخت نمایید» تا اگر کسی پول کافی برای درمان نداشت، شرمنده نشود.
این پزشک البته تنها نیست و همگی تجربیات دور و نزدیکی از پزشکانی داریم که مهربانانه ملاحظه وضعیت مالی هموطنان خود را می‌کنند و سخاوتمندانه تجربه و دانش خود را در اختیار مردم قرار می دهند.  در همین دوران کرونا که حالا شکر خدا سایه منحوسش از سرمان بسیار کم رنگ شده، چه تعداد پزشکان و پرستاران و دیگر اعضای کادر درمان که به دل خطر زدند تا جان مردم را نجات دهند و این همان چیزی است که از قدیم به خاطر داریم؛  طبیبی که هدف و اولویت و دغدغه‌اش نجات جان مردم  و کمک به بهبود آنهاست  و هر چیز دیگری، از جمله مسائل مادی، در اولویت‌های بعدی کار او است. تا باشد از این طبیبان دردآشنا!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید