• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 1 بهمن 1402
کد مطلب : 216263
+
-

نكته بازی

یک مقدار پیچیده نیست؟
بعد از برتری حداقلی تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ که با انتقادات زیادی هم همراه بود، بسیاری از بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم به برآورده نشدن انتظارات اذعان کردند و دلایلی برای این نمایش دور از انتظار برشمردند. از همه جالب‌تر اما بهانه رحمان رضایی بود. دستیار امیر قلعه‌نویی گفت: «شکست ژاپن مقابل عراق، تمرکز ما را به هم زده بود.» خب البته شاید شما هم مثل ما از این اظهارنظر گیج شده باشید. موضوع یک مقدار پیچیده است و باید ذهن خلاقی مثل خود آقا رحمان داشته باشید تا پی ببرید چطور ممکن است باخت ژاپن در یک گروه دیگر، تمرکز ما را به هم بریزد؟ شاید هم دوستان از الان در هراس از احتمال رویارویی زودهنگام با ژاپن هستند که این خودش عذر بدتر از گناه است. کارتان را بکنید خب!

بطری‌های 4میلیاردی!
یکی از تلخ‌ترین خاطرات این سالیان هواداران پرسپولیس، قطعا به شکست سرخپوشان مقابل الدحیل در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مربوط می‌شود. آنها ورزشگاه را پر کردند، به این امید که تیمشان ببرد و بالا برود اما قرمزها در عین ناباوری مقابل الدحیل حذف شده شکست خوردند. تماشاگرانی که از این باخت به‌شدت خشمگین شده بودند، با پرتاب بطری و سایر وسایل به زمین مسابقه اعتراض‌شان را نشان دادند و یحیی گل‌محمدی را هم هو کردند؛ اتفاقی که می‌گویند در استعفای سرمربی سرخپوشان بی‌تأثیر نبوده است. حالا اما کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس را بابت این اتفاقات 80هزار دلار جریمه کرده که رقم بسیار عجیبی است و بیش از 4میلیارد تومان می‌شود. این، تاوان سنگین خشمی است که کنترل نشد. واقعا کی قرار است حرفه‌ای شویم؟

ما چرا کی‌روش را اخراج نکردیم؟
مذاکره برانکو ایوانکوویچ با مدیران پرسپولیس که در 2مرحله با پاسخ منفی این مربی همراه شده، واکنش‌هایی را هم در خود عمان برانگیخته است؛ به‌طوری که برخی رسانه‌ها از ایجاد کمپین «اخراج برانکو» از سوی هواداران خشمگین در فضای مجازی خبر داده‌اند. به هر حال این مدل مذاکرات صریح و علنی آن هم در بحبوحه جام ملت‌های آسیا درست نبود و نقدهایمان را در این زمینه خطاب به مدیران پرسپولیس نوشته‌ایم. با این حال حقیقت آن است که برانکو در آستانه پایان قراردادش با فدراسیون فوتبال عمان قرار دارد و محق است برای آینده‌اش تصمیم بگیرد؛ همان کاری که کارلوس کی‌روش پیش از جام ملت‌های آسیا2019انجام داد و با فدراسیون فوتبال کلمبیا به توافق نهایی دست یافت. آیا ما هم آن زمان باید کی‌روش را اخراج می‌کردیم؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید