• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 30 دی 1402
کد مطلب : 216199
+
-

قتل دلال هنری نیویورک در برزیل

آن سوی مرز
قتل دلال هنری نیویورک در برزیل

دلال هنری معروف آمریکا با 18ضربه چاقوی جوان کوبایی به قتل رسید.
به گزارش همشهری به نقل از دیلی‌میل، ‌پنجشنبه هفته گذشته پلیس برزیل در جریان قتل برنت سیکما، دلال هنری نیویورک، در آپارتمانی در محله پولدارنشین ریودوژانیرو قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد که این مرد با 18ضربه چاقو به قتل رسیده و قاتل 30هزار دلار و 30هزار رئال برزیل و مقداری طلا از خانه مقتول دزدیده و گریخته است.
برنت سیکما بنیانگذار گالری ووستر گاردنز بود که در آن آثار هنری هنرمندان بزرگ جهان به نمایش در می‌آمد و شهرت زیادی داشت. او همچنین علاقه زیادی به شهر ریودوژانیرو داشت و از 10سال پیش که آپارتمانی در این شهر خریده بود، حداقل 3بار در سال به آنجا رفت‌وآمد داشت.
پلیس برزیل در بررسی دوربین‌های مدار بسته متوجه شد که یک روز قبل از حادثه، برنت(مقتول) با یک تی شرت، شلوارک و دمپایی درحالی‌که یک کیف بزرگ را حمل می‌کرد، در ساعت 4:36بعد از ظهر وارد خانه شد و دیگر بیرون نرفت. این در حالی بود که در این بررسی تصویری از جوانی به‌دست آمد که حدود 13ساعت خانه مقتول را زیرنظر داشته و هر بار که از مقابل دوربین‌ها رد می‌شده، سرش را پایین می‌انداخته تا شناسایی نشود و در نهایت نیز ساعت 3:30دقیقه صبح وارد خانه شده است. او ساعت 3:57دقیقه از خانه خارج شده و درحالی‌که یک جفت دستکش را از دستانش درمی‌آورد به‌سوی خودرویی رفته و سوار بر آن محل را ترک کرده است.
این جنایت به‌عنوان سرقت منجر به قتل در حال بررسی بود و تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی قاتل صورت گرفت تا اینکه سرنخ‌ها، پلیس را به فردی کوبایی به نام الخاندرو تریانا تروز 30ساله رساند که سال گذشته نیز دیداری با برنت(مقتول) داشته است. این مرد در نهایت در یکی از شهرها در حال استراحت در پمپ بنزین دستگیر شد.
کارآگاه فیلیپه کوری، رئیس واحد قتل پلیس ریودوژانیرو درباره این جنایت گفت: قاتل 200کیلومتر از سائوپائولو تا ریو را رانندگی کرده تا این جنایت را رقم بزند. به‌گفته وی، این پرونده غیراز سرقت، جزئیات دیگری دارد که نشان می‌دهد نوعی اطلاعات باارزش وجود دارد که برنت به‌خاطر آنها به قتل رسیده است اما هنوز جزئیات دقیق آن مشخص نیست.
به‌گفته پلیس ریودوژانیرو، متهم به‌مدت 30روز در اختیار پلیس قرار دارد تا زوایای پنهان این قتل آشکار شود و بعد از آن محاکمه وی آغاز خواهد شد.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید