• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 30 دی 1402
کد مطلب : 216196
+
-

پایان 11ساعت محاکمه قاتلان مهرجویی و همسرش

دادگاه
پایان 11ساعت محاکمه قاتلان مهرجویی و همسرش

با برگزاری دومین جلسه محاکمه قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری یک استان البرز پایان یافت. در دومین جلسه محاکمه که 4ساعت به طول انجامید، متهمان ردیف سوم و چهارم به دفاع از خود پرداختند.
به گزارش همشهری، چهارشنبه گذشته نخستین جلسه محاکمه قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش در دادگاه کیفری یک استان البرز به ریاست قاضی یوسف فلاحی برگزار شد.  در این جلسه که 7ساعت به طول انجامید، دو نفر از متهمان به نام‌های کریم و داود به دفاع از خود پرداختند. کریم متهم ردیف اول این پرونده است؛ باغبان سابق مهرجویی که طبق کیفرخواست صادره، قاتل اصلی است و مهرجویی و همسرش با ضربات چاقوی او به قتل رسیده‌اند. او اما در جلسه روز چهارشنبه به‌رغم همه اعترافات قبلی‌اش قتل‌ها را انکار کرد و مدعی شد که روز حادثه اصلا در ویلای مهرجویی حضور نداشته است. دومین متهمی که روز چهارشنبه در جایگاه قرار گرفت، داود نام دارد؛ پسری زیر سن قانونی که برخلاف کریم، وقتی در جایگاه قرار گرفت، صفر تا صد جزئیات شب جنایت را برای قضات تعریف کرد؛ اینکه آنها چطور وارد ویلا شدند و...
با پایان یافتن دفاعیات کریم و داود، ادامه رسیدگی به پرونده به روز پنجشنبه موکول شد. صبح پنجشنبه جلسه محاکمه از سر گرفته شد و پس از صحبت‌های وکلا نوبت به دو متهم باقیمانده یعنی اسکندر و میرویس رسید تا از خود دفاع کنند.
اسکندر وقتی در جایگاه قرار گرفت، در پاسخ به سؤال قاضی که آیا اتهامات خود مبنی بر شروع به قتل عمدی مرحومه محمدی‌فر،مشارکت در سرقت و ...  را قبول دارید یا خیر، گفت: من اتهاماتم را قبول دارم.
او ادامه داد: چند روز قبل از جنایت، کریم(متهم ردیف اول) با من تماس گرفت و گفت که یک نفر را می‌شناسد که چون به خارج از کشور سفر می‌کند، در خانه‌اش دلار و یورو دارد و می‌خواهد از خانه او سرقت کند. من هم قبول کردم. شب حادثه از پشت شهرک وارد شدیم و به ویلای مهرجویی رفتیم. آشپزخانه یک در به حیاط داشت که نیمه باز بود. اول کریم رفت داخل و بعد میرویس. میرویس یک چوب در دست داشت و کریم یک چاقوی دسته زرد به من داد و خودش هم یک چاقو دستش بود. وقتی وارد شدیم، همسر مهرجویی متوجه شد، داد زد و به سمت اتاق دوید که من و داود دنبالش رفتیم. کریم و میرویس هم سراغ مهرجویی رفتند. همسر مهرجویی می‌خواست نگذارد که وارد اتاق شویم که من و داود در را هل دادیم و او افتاد روی زمین. بعد دست و پای او را با پارچه بستیم که کریم آمد. به من گفت که با چاقو خانم را بزن و اگر نزنی تو را می‌کشم. من هم دو ضربه سطحی زدم که خیلی خون نیامد و بعد ترسیدم و عقب رفتم. کریم چاقو را گرفت و به گردن خانم ضربه زد و به ما گفت خانه را بگردید و هر چه پیدا کردید، بردارید. ما النگوهای خانم و دو گوشی را برداشتیم و از آنجا خارج شدیم.
در این هنگام قاضی پرسید: دیدی مهرجویی چطور کشته شد؟ که متهم پاسخ داد: من نفهمیدم.
در ادامه آخرین متهم یعنی میرویس در جایگاه قرار گرفت و گفت: من همه اتهامات را قبول دارم اما سرقت را قبول ندارم. من با مهرجویی اختلاف داشتم. چون باعث شده بود که من از شهرک اخراج شوم. برای همین وقتی کریم گفت که برویم مهرجویی را بکشیم، قبول کردم. وقتی وارد خانه شدیم، من چوب دستم بود. باهمان چوب چهار ضربه به سمت سر مهرجویی زدم که دستش را بالا آورد و به دستش خورد. بعد کریم یک ضربه با چاقو به گردنش زد که مهرجویی افتاد روی صندلی و صندلی شکست. در این هنگام قاضی گفت: تا زمانی که کریم ضربه را نزده بود مهرجویی هنوز ایستاده بود؟ متهم پاسخ داد: بله ایستاده بود و مقاومت می‌کرد. من دنبال انتقام از مهرجویی بودم و در قتل همسرش نقشی نداشتم. حتی وارد اتاق هم نشدم. هیچ سرقتی هم انجام ندادم. در ادامه جلسه دادگاه آخرین دفاعیات هر 4 متهم اخذ شد و وکلای خانواده قربانیان برای آنها درخواست قصاص کردند. همچنین به‌گفته حسین فاضلی هریکندی، رئیس دادگستری استان البرز، دادگاه مجموعا پس از رسیدگی 11 ساعته به اتهامات 4 متهم پرونده خاتمه یافت و رأی مقتضی نیز در مهلت قانونی از سوی دادگاه صادر خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید