• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 30 دی 1402
کد مطلب : 216195
+
-

پایان راه دزدان مدارس پایتخت

پایان راه دزدان مدارس پایتخت

اعضای باندی که شبانه به مدارس مختلف در جنوب پایتخت دستبرد می‌زدند از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، از مدتی قبل پلیس پایتخت در جریان دستبرد شبانه به برخی از مدارس در جنوب تهران قرار گرفت. بررسی سرقت‌ها نشان می‌داد که دزدان در نیمه‌های شب وارد مدارسی می‌شدند که سرایدار نداشتند و کسی در آنجا حضور نداشت و با شکستن قفل در اتاق‌ها، اقدام به سرقت لوازم باارزش ازجمله کامیپوترها و پرینترها می‌کردند.
با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران راهی محل‌های سرقت شدند و به بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته پرداختند. یکی از دوربین‌ها که مشرف به یکی از مدارس بود، تصاویر واضحی از دزدان ضبط کرده بود و نشان می‌داد که 3مرد جوان در تاریکی شب وارد مدرسه شده و بعد از دقایقی درحالی‌که لوازم مسروقه همراه خود داشتند از آنجا خارج شده بودند.
در این مرحله از تحقیقات تصویر دو نفر از سارقان به‌دست آمد. از سوی دیگر از آنجا که احتمال می‌رفت دزدان در روز اقدام به شناسایی مدارس می‌کنند تا در شب نقشه سرقت را اجرا کنند، مأموران به گشتزنی در مقابل مدارسی پرداختند که احتمال دستبرد دزدان به آنها وجود داشت. در جریان همین گشتزنی‌ها بود که کارآگاهان پلیس موفق شدند سارقان را هنگام زیرنظر گرفتن مدرسه‌ای در جنوب تهران شناسایی کنند.
به‌گفته سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران، کارآگاهان با شناسایی 2سارق در نزدیکی یکی از مدارس، آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند و در بازرسی‌ خودروی آنها، تجهیزات مورد استفاده در سرقت‌ها کشف شد.
وی ادامه داد: متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی به 15فقره سرقت با همکاری همدست‌شان اعتراف کردند و گفتند که پس از هر سرقت اموال مسروقه را به 2مالخر که از اتباع کشورهای همسایه هستند می‌فروختند. به این ترتیب در ادامه تحقیقات همدست فراری آنها به همراه هر دو مالخر در مخفیگاهشان دستگیر شدند و پرونده متهمان برای ادامه رسیدگی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید