• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 28 دی 1402
کد مطلب : 215978
+
-

سومین سوپرجام صحرایی

ایتالیایی‌ها در عربستان دنبال جام می‌گردند

سومین سوپرجام صحرایی

پس از سوپرجام ترکیه و اسپانیا حالا نوبت به میزبانی عربستان از سوپرکاپ فوتبال ایتالیا رسیده است که برای نخستین بار با حضور 4تیم؛ 2تیم اول سری‌آ و 2فینالیست کوپا ایتالیا برگزار می‌شود. البته سوپرجام ترکیه به‌دلیل اصرار بازیکنان گالا و فنرباغچه برای پوشیدن پیراهن با چاپ چهره آتاتورک متوقف ماند اما سوپرکاپ اسپانیا واقعا باشکوه برگزار شد و 2دیدار تاریخی و به یاد ماندنی از خود بر جای گذاشت. حالا باید دید ایتالیایی‌ها چه می‌کنند. امشب ناپولی و فیورنتینا و فردا شب اینترمیلان و لاتزیو نیمه‌نهایی این رقابت‌ها را برگزار می‌کنند و یکشنبه‌شب برنده‌ها برای کسب جام در فینال با هم روبه‌رو می‌شوند.
اینتر فصل پیش برای هفتمین بار این جام را برد اما هنوز از پرافتخارترین تیم یعنی یوونتوس (9) عقب است اما می‌تواند با قهرمانی در تورنمنت امسال از میلان (7) سبقت بگیرد. در میان تیم‌های حاضر در این دوره، فیورنتینا یک بار، ناپولی 2بار و لاتزیو 5بار قهرمان این جام شده‌اند. تاکنون ۱۱تیم مختلف در این رقابت‌ها حضور داشته‌اند و 9تیم موفق به تصاحب این جام شده‌اند.
    از 35بازی فینال که تا به امروز برگزار شده، مکان‌های برگزاری به این شرح بوده‌اند: 20بار در خانه برندگان سری‌آ، 4بار در چین، 3بار در عربستان سعودی، 2بار در آمریکا، 2بار در دوحه قطر، 2بار در استادیوم المپیکو رم، یک‌بار در طرابلس لیبی و یک‌بار در ورزشگاه ماپی در رجیو امیلیا به‌عنوان زمین بی‌طرف.
    سال 2018، سری‌آ قراردادی با سازمان عمومی ورزش امضا کرد که به موجب آن عربستان سعودی میزبان 3تا از 5سوپرجام بعدی ایتالیا خواهد بود.
    از زمان آغاز این جام 8بار قهرمان اسکودتو و کوپا ایتالیا یکی بوده‌اند و تیم نایب‌قهرمان جام‌حذفی برای سوپرجام به مصاف قهرمان سری‌آ رفته است. روز 23دسامبر 2016، میلان پس از شکست یوونتوس در ضربات پنالتی، نخستین نایب قهرمان کوپا ایتالیا شد که به جام قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا هم دست پیدا کرد.
    24بار قهرمانان سری‌آ فاتح سوپرجام شده و 11بار شکست خورده‌اند، 9بار قهرمان حذفی سوپرجام را هم برده و 2بار نایب‌قهرمان جام حذفی فاتح این مسابقه شده.
    در اینتر همه از لائوتارو، بارلا و چالهان اوغلو حرف می‌زنند اما مارکوس تورام در نخستین فصل حضورش در این باشگاه خوب کار کرده و در همه بازی‌های بزرگ گل زده است، غیراز بازی با یوونتوس که تنها یک پاس‌گل مقابل آنها داد؛ 6بازی، 5گل و 3پاس گل.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید