• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 28 دی 1402
کد مطلب : 215972
+
-

قرار دعوا در مترو

اتلتیکو می‌خواهد از رئال که انتقام شکست لالیگا را در سوپرجام گرفته بود، در جام حذفی انتقام بگیرد

قرار دعوا در مترو

ساعت 12 امشب یک‌بار دیگر اتلتیکو و رئال با هم روبه‌رو می‌شوند. همین هفته پیش بود که رئال در وقت‌های اضافه موفق شد حریف را 5 بر ‌3 ببرد و انتقام تنها شکست این فصل خود را در لالیگا از این حریف بگیرد. 2تیم ظرف 25روز 3بار باید با هم بازی کنند. بازی بعدی دیدار برگشت لالیگا خواهد بود. اتلتیکو در بازی امشب این مرحله که تک‌بازی است، در ورزشگاه وندا مترو پولیتانو میزبان است.
جام حذفی امسال به‌گونه‌ای است که اگر رئال یا اتلتیکو به قهرمانی برسند، این قهرمانی به‌سختی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. 2غول بزرگ پایتخت اسپانیا در این مرحله به هم خورده‌اند. برنده در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار خیرونا- رایو وایکانو می‌رود(این بازی ساعت 12دیشب برگزار شد). هر کدام از این دو حریف برای تیم‌های مادریدی لقمه‌ای گلوگیر خواهند بود. تازه، تیمی که از این مرحله به سلامت عبور کند، در نیمه‌نهایی به بارسلونا می‌خورد. بارسا ساعت 10امشب با تیم دسته‌سومی اونیستاس بازی دارد که کسی اسمش را هم نشنیده است. بارسا اگر این بازی را ببرد، در مرحله یک‌چهارم با برنده تنریف- مایورکا بازی می‌کند که این هم یک بازی آسان است. بارسایی‌ها در نیمه‌نهایی کار راحتی ندارند؛ آنها ‌به حریفی از بین رئال، اتلتیکو، وایکانو یا خیرونا می‌خورند که همگی سرسخت هستند. در آن سوی جدول تیم‌های بیلبائو- آلاوس، والنسیا- سلتاویگو، اوساسونا- سوسیداد و سویا (ختافه را 3بر یک برد و صعود کرد) قرار دارند که یکی از آنها به فینال می‌رسد. شاید این یکی از سخت‌ترین دوره‌های جام‌حذفی در دهه‌های اخیر باشد. البته رئال مادرید فصل پیش هم برای رسیدن به فینال مجبور شد از سد اتلتیکو‌مادرید و بارسلونا بگذرد و به اوساسونا در فینال بخورد. رئال برای سوپرجام امسال هم خیلی سختی کشید و اتلتی و بارسا را با مجموع 9 بر 4 شکست داد و فاتح جام شد.

رئال‌مادرید پس از باخت 3 بر یک مقابل اتلتیکو در لالیگا در 21بازی متوالی شکست نخورده است؛ پیروزی بر لاس پالماس، خیرونا، ناپولی، اوساسونا، براگا، بارسلونا، براگا، والنسیا، کادیس، ناپولی، گرانادا، یونیون برلین، ویارئال، آلاوس، مایورکا، آراندینا، اتلتیکو، بارسلونا و تساوی با سویا، رایو وایکانو و رئال بتیس، با 56گل زده و 17گل خورده.

    رئال‌مادرید تا اینجای فصل در مجموع 40گل در 19بازی خود در لالیگا به ثمر رسانده. فقط خط حمله خیرونا با 46گل پرکارتر از رئال بوده. اتلتی هم خط حمله خوبی دارد و در 19‌بازی لیگ 39گل زده است.
    رئال‌مادرید از 3بازی اخیر خود مقابل اتلتیکو‌مادرید در تمامی رقابت‌ها تنها یک برد کسب کرده است.
    زمستان به اتلتیکو نمی‌سازد. آنها هر 3بازی‌آخر خود در سوپرجام را در عربستان باخته‌اند و در 6دیدار اخیر در همه رقابت‌ها فقط 2برد به‌دست آورده‌اند که یکی از آنها مقابل تیم غیرلالیگایی لوگو بوده است. اتلتی در 2دوره از 3دوره اخیر جام‌حذفی هم در همین مرحله یک‌هشتم حذف شد که آخرین آنها فصل پیش مقابل رئال‌مادرید و در مرحله یک‌چهارم پایانی بود.
    رینیلدو به‌دلیل همراهی موزامبیک در جام ملت‌های آفریقا و ویتولو، لمار و باریوس به‌دلیل مصدومیت در ترکیب اتلتیکو غایب هستند. شوامنی در تمرین روز سه‌شنبه رئال حضور نداشت و شاید جای خود را در این بازی به کاماوینگا بدهد. آلابا، واسکس، کورتوا و میلیتائو همچنان مصدومند.
    روژیبلانکوس در 25بازی بدون شکست در ورزشگاه متروپولیتانو موفق به کسب 11برد از 12بازی اخیر خود در زمینی شده که بیش از یک سال است شکست نخورده.
    کارلو آنچلوتی در جدال‌های رودررو با ژاوی و سیمئونه دقیقا برابر بود اما در سوپرجام توانست از هر دو پیشی بگیرد. حالا مقابل ژاوی 5برد و 4شکست دارد، مقابل دیگو سیمئونه 9برد، 8شکست و 5تساوی و میانگین 1.32امتیاز در هر بازی.
    هنوز مشخص نیست آیا کپا درون دروازه قرار می‌گیرد یا لونین. به‌نظر می‌رسد بازی امشب که حساس‌تر است، به لونین سپرده شود و کپا یکشنبه در بازی مقابل آلمریا در لالیگا به ترکیب برگردد. لونین این فصل میانگین عالی 0.63گل خورده در هر بازی و 5کلین‌شیت در 11بازی خود داشته است.
    رودریگو به فرم عالی‌اش برگشته. او این فصل 12گل و 7پاس‌گل داشته و در کنار براهیم و خوسلو در هر 4تورنمنت فصل گل زده است. این برزیلی در 190بازی در رئال‌مادرید توانسته 150پیروزی، 49گل زده و 34پاس‌گل ثبت کند.
    بلینگام دیگر مثل گذشته گل نمی‌زند. آخرین گل او به یک ‌ماه پیش و بازی مقابل ویارئال برمی‌گردد. جود در 4بازی اخیر گل نزده. او مقابل بارسا 62مداخله در جریان بازی داشت و 41پاس داد (93.2درصد پاس صحیح) که 13پاس او در یک‌سوم دفاعی حریف بود. فقط مندی و شوامنی بیش از او صاحب توپ شدند. بلینگام 2دریبل زد و 4توپ‌ربایی داشت. وینیسیوس 15بار وارد محوطه جریمه بارسا شد و بلینگام 6بار.
    آنتوان گریزمان ستاره فرانسوی اتلتیکو‌مادرید در بازی با رئال‌مادرید با ۱۷۴گل، به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه تبدیل شد و از رکورد آراگونس کبیر عبور کرد.

رئال مادرید با اینکه فصل گذشته قهرمان لیگ نشد ولی به لطف درآمد 830میلیون یورویی، با 4میلیون یورو درآمد بیشتر از منچسترسیتی، پردرآمدترین باشگاه اروپا بود. بارسلونا 800.4میلیون یورو درآمد داشت. البته هزینه حقوق کارمندان رئال‌مادرید 452.7میلیون یوروست درحالی‌که این مبلغ برای بارسلونا 639.3میلیون یورو اعلام شده است. پی‌اس‌جی با 634‌میلیون یورو در رده بعدی است. بارسلونا به لطف اهرم‌های اقتصادی، فصل گذشته سود مالی 304‌میلیون یورویی را ثبت کرد. سیتی با 82.4، ناپولی با 97.7، آژاکس با 39، بایرن با 22.6 و اتلتیکو مادرید با 11.8میلیون  یورو در رده‌های بعدی هستند.

اتلتیکو در 2بازی از این فصل 6‌گل به رئال زده که 4گل از طریق سانتر و ضربات سر بوده و یک گل‌به‌خودی. فقط گریزمان با شوت، دروازه رئال را باز کرده.

رئال‌مادرید یک رکورد تاریخی تحسین‌برانگیز مقابل اتلتیکو مادرید دارد؛ رئال در 116بازی از 234بازی انجام‌شده بین 2تیم، پیروز شده و اتلتیکو 58بار.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید