• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 24 دی 1402
کد مطلب : 215602
+
-

حال داروسازی خوب است

تازه‌ترین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که تولیدات صنعتی کشور در 9ماهه امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 0.2درصد رشد کرده است.
آنطور که آمارها نشان می‌دهد بیشترین میزان تولید در 9ماهه امسال مربوط به صنعت دارو‌سازی‌ بوده است. طبق این اطلاعات سطح تولید در کارخانه‌های دارو‌سازی‌ 16.8درصد و میزان فروش 13.4درصد افزایش یافته است. با این حال در آذر‌ماه سطح تولید اندکی کاهش یافته است.
بعد از صنعت دارو‌سازی‌ گروه تجهیزات برقی با 11.8درصد در رتبه دوم و گروه ماشین‌آلات و تجهیزات با 10درصد افزایش تولید در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.
طبق آمار‌ها میزان تولیدات صنایع خودروسازی در 9ماهه امسال 4درصد و در آذر‌ماه نسبت به آذر‌ماه پارسال 23.7درصد کاهش یافته است. افت تولید در صنعت خودرو‌سازی‌ در شرایطی اتفاق افتاده که وزارت صنعت در تلاش است تیراژ تولید را در سال‌جاری بالاتر از یک میلیون دستگاه حفظ کند.
خبر مهم دیگرکاهش سطح تولید در گروه محصولات شیمیایی است. این گروه که عمدتا شامل تولیدکننده‌های محصولات پتروشیمی هستند در آذر‌ماه امسال با 5.5درصد افت تولید مواجه شده‌اند. مقایسه سطح تولیدات کارخانه‌های پتروشیمی با آذر‌ماه سال قبل نیز نشان می‌دهد که  محصولات تولید شده در این کارخانه‌ها 21.3درصد کمتر از پارسال است.
صنایع فلزی نیز در آذر‌ماه امسال با 5.3درصد کاهش تولید مواجه شده‌اند. اهمیت کاهش تولید در صنایع پتروشیمی و فلزی در این است که این دو صنعت مهم‌ترین صنایع صادراتی و ارزآور کشور هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید