• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 16 دی 1402
کد مطلب : 214690
+
-

پیروزی نه‌چندان دلچسب

تیم ملی فوتبال ایران قبل از شروع جام‌ملت‌های آ‌سیا در بازی دوستانه بورکینافاسو را 2 بر یک شکست داد

پیروزی نه‌چندان دلچسب

آنهایی که عصر دیروز پای بازی تیم ملی نشستند، حداقل توقعشان این بود که بازی پرگلی ببینند؛ چراکه بازی دوستانه با بورکینافاسو، تیم 57رنکینگ جهانی جذابیت دیگری نداشت اما به همین خواسته هم نرسیدند.
در این بازی که قبل از آغاز جام‌ملت‌های آسیا در برنامه تیم ملی گنجانده شده بود، امیر قلعه‌نویی بازی را با این بازیکنان شروع کرد: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، حسین کنعانی، مجید حسینی، صادق محرمی، علیرضا جهانبخش، شهریار مغانلو، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی و مهدی طارمی. برخلاف انتظار، ایران بود که گل اول را دقیقه 12 و روی اشتباه سامان قدوس دریافت کرد. هرچند در ادامه نیمه چند موقعیت نصیب بازیکنان امیر شد اما اشتیاق آنها برای رسیدن به گل کافی نبود. تنها ضربه‌ای که به ثمر نشست، ضربه مهدی طارمی بود که دقیقه‌42 گل شد.
نیمه‌دوم برای ‌ایران با یک اتفاق آغاز شد؛ قلعه‌نویی تیم را کامل از زمین بیرون کشید و بازیکنانی را که روی نیمکت بودند، به بازی گرفت؛ پیام نیازمند، سامان فلاح، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، علی قلی‌زاده، مهدی قائدی، رضا اسدی و کریم انصاری‌فرد. این تعویض‌ها این شائبه را ایجاد کرد که آیا سرمربی برنامه‌ مشخصی برای تیم ملی دارد یا فقط می‌خواهد به همه بازی برسد و کسی دلخور ایران را ترک نکند؟ در نیمه‌دوم و دقیقه70 امید ابراهیمی گل دوم را زد تا ایران با باخت به استقبال جام‌ملت‌ها نرود؛ البته خیلی خوش‌شانس بود که موقعیت‌های حریف گل نشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید