• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 16 دی 1402
کد مطلب : 214634
+
-

شکست بی‌سابقه لشکر سایبری منافقین

سرمقاله
شکست بی‌سابقه لشکر سایبری منافقین

محسن نامور، کارشناس فرهنگی

گروهک تروریستی منافقین فکرش را هم نمی‌کرد دیوار امنی که دور خود چیده بود تا با خیالی راحت به فعالیت‌های شرورانه‌اش در کشور آلبانی ادامه دهد یکباره  فرو ‌بریزد و چهره واقعی آنها برای مدافعانشان برملا شود.
 منافقین رانده شده از عراق اقدامات خصمانه خود را با عملیات سایبری در آلبانی دنبال می‌کردند و جوانان ایران را مورد هدف قرار داده بودند. کاملا مشخص بود که پشت پرده اغتشاشات پاییز 1401منافقین قرار داشتند. انتشار اخبار جعلی و ارائه آمارهای بدون منبع از کشته‌شدگان یا دستگیر‌شدگان از جمله اهداف این گروه‌های سایبری بود و متأسفانه در داخل ایران هم گروهی فریب دروغ‌هایی را می‌خوردند که در اینستاگرام، توییتر، تلگرام و... منتشر می‌شد؛ اخباری که بدون ارائه سند و مدرک ارائه می‌شد وبه شکل عجیبی سازماندهی می‌شد به‌طوری که این دروغ‌های مجازی برای برخی که اطلاعات رسانه‌ای نداشتند به‌عنوان منابع خبری مورد استفاده قرار می‌گرفت. البته برای بسیاری از ایرانیان که دهه 60 را به یاد داشتند وارونه جلوه دادن حقایق سیاسی و اجتماعی توسط منافقین اتفاق نادری نبود، اما در این دوره آنها شکل فعالیت‌های خود را تغییر داده بودند.
 فریب جوانان یا نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی و سوءاستفاده از آنها برای انجام اقداماتی نظیر دیوارنویسی، ضبط ویدئو از تجمع چند نفره، شعارنویسی روی پول و اماکن عمومی و گرفتن تصویر و ارسال به شبکه‌های معاند از اقدامات پلید منافقین برای رسیدن به اهدافشان بود. این تصاویر از طریق شبکه سایبری که در آلبانی تشکیل داده بودند به طرز اغراق‌آمیزی در شبکه‌های فضای مجازی منتشر می‌شد.
 حال که قدرت ترور و کشتن افراد بی‌گناه به‌طور مستقیم در ایران از دست‌شان گرفته شده بود تلاش خود را در فضای مجازی متمرکز کرده بودند و به‌دنبال القای حس ناامیدی و ناتوانی به جامعه و به‌خصوص جوانان بودند.
گروهکی که به‌دلیل جایگاه منفورش در ایران خود به تنهایی توان طراحی صحنه و ناآرامی را نداشت، در اغتشاشات پاییز 1401از طریق فضای سایبری وارد عمل شده بود، اما این بار هم همچون دهه 60 هویت جعلی آنها برملا شد و رسوایی آنها در کشور آلبانی به گوش فریب خوردگان داخلی و حامیان خارجی آنها رسید. ماموریت مهم منافقین در شبکه‌های اجتماعی از بین بردن امنیت روانی جامعه و فریب جوانان بود، اما این بار هم همچون گذشته، برنده بازی کثیفی که منافقین راه انداخته بودند، مردم و جوانان غیور ایران بودند که خیلی زود به ماهیت پوشالی این گروه تروریستی پی‌بردند و منتقدان به نظام صف خود را از دشمنان قسم خورده این آب و خاک جدا کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید