• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 16 دی 1402
کد مطلب : 214625
+
-

ابراهیم خدابنده عضو ارشدجداشده از سازمان مجاهدین

استفاده از ماشین‌های ترول برای ترند‌کردن مریم رجوی

استفاده از ماشین‌های ترول برای ترند‌کردن مریم رجوی

شهره کیانوش/ روزنامه‌نگار

«انجمن نجات»  انجمنی است که سعی در کمک به خانواده‌های افراد گرفتار فرقه رجوی داشته ‌ و راه بازگشت فریب خوردگان کمپ منافقین را تسهیل کرده است. ابراهیم خدابنده، مدیرعامل این انجمن که خود از افراد نجات یافته از دام منافقین است درباره فعالیت سایبری این فرقه توضیحات بیشتری می‌دهد.

روشی که اکنون سازمان مجاهدین از آن استفاده می‌کند، بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی است. تقریبا سال 96یک‌هزار دستگاه رایانه برای سازمان از طریق یک شرکت آلبانیایی وارد آلبانی شد و به سازمان که سفارش‌دهنده بود، داده شد. عکس‌هایی هم که چند سال پیش منتشر شد، مؤید همین مطلب است. اعضای سازمان تلاش می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی، پست‌های مریم رجوی را پربیننده کنند و در این راستا از ماشین‌های ترول برای ترندکردن مریم رجوی و سازمان استفاده می‌کنند. فعالیت‌های سازمان در شبکه اجتماعی اینستاگرام افزایش پیدا کرده چون توییتر و فیسبوک محیط کنترل‌شده‌تری هستند. اینها اکانت‌های فیک زیادی می‌سازند و از آنها استفاده می‌کنند.

هر فرد با ده‌ها حساب کاربری
هر یک از اعضای سازمان ممکن است بیش از 10حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند که تصاویر بیشتر آن حساب‌ها، دخترهای جوان و با نام‌های آذر، اکرم و... است. همچنین به‌طور گسترده با فالوئرهایشان ارتباط برقرار می‌کنند.

ترفندهای جذب فالوئر
 ترفند جذب فالوئرهایشان اینگونه است که مدام فالو می‌کنند و به تمامی فالوئرهای خود پیام می‌دهند تا اینکه بتوانند با یک فرد ارتباط برقرار کنند. پس از اینکه ارتباط برقرار شد، ارتباط‌گیری با آن فرد با همان اکانت به فرد دیگری در سازمان سپرده می‌شود.

سیاه‌نمایی در خصوص ایران
موضوع گفت‌وگوی آنان با کاربران شبکه‌های اجتماعی، مشکلات آن فرد و جامعه است. به‌طور مثال با یک فرد بیکار به گفت‌وگو می‌نشینند و در نهایت او را به این نتیجه می‌رسانند که دلیل بیکاری تو، جمهوری اسلامی ایران است و اگر این نظام حاکم نبود، تو اکنون شغل خوبی داشتی. تصویری که از گورخوابی برخی از مستمندان منتشر شد، به‌قدری توسط اکانت‌های سازمان بازنشر داده شد که دختر من که در انگلیس است، فکر می‌کرد نیمی از مردم تهران گورخواب هستند! همچنین کنار آن تصویر نوشته شده بود «اگر جمهوری اسلامی نبود، اکنون این گورخواب در کاخ خوابیده بود.»

ایجاد نفرت در مردم
تلاش اعضای سازمان مجاهدین خلق در شبکه‌های اجتماعی این است که کاربران را به مرحله نفرت از نظام برسانند تا آن افراد در شرایطی که به‌وجود می‌آید، عملیات‌های ایذایی انجام بدهند، اموال عمومی را آتش بزنند و شیشه‌های بانک‌ها و مغازه‌ها را بشکنند. افرادی که در آلبانی هستند با کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران ارتباط برقرار می‌کنند و یکی از اهدافشان از ارتبا‌ط‌گیری با کاربران، شناسایی تأثیر تحریم‌ها بر ایران است. آنان این اثرات را به‌صورت گزارش درآورده و به آمریکا ارسال می‌کنند. آمریکا به‌دنبال این است که ببیند تحریم‌هایی که علیه ایران وضع کرده چه تأثیراتی دارد. این برآورد و بررسی را اعضای سازمان از طریق شبکه‌های اجتماعی و حتی تماس‌های تلفنی انجام می‌دهند و در اختیار آمریکا قرار می‌دهند. سازمان به‌دنبال حمایت توده مردم و جذب مردم ایران نیست و اگر به اخبار سازمان نگاهی بیندازیم، مخاطبان اخبارشان مردم ایران نیستند، بلکه عربستان و رژیم صهیونیستی است.اعضای سازمان فرزند یک مسئولی را که در خارج از کشور است و با پدر و خانواده‌اش مشکل دارد پیدا می‌کنند و به‌صورت غیرمستقیم و نامحسوس به او نزدیک می‌شوند و ارتباط برقرار می‌کنند، یا اینکه از آن فرد اطلاعات دریافت می‌کنند یا اینکه او را تحریک می‌کنند تا علیه نظام و پدرش موضع‌گیری کند. سازمان مورد حمایت عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس است و پول فراوانی از دولت‌های معاند دریافت می‌کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید