• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 14 دی 1402
کد مطلب : 214485
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8q04L
+
-

نقل قول

کمبود شیر خشک نداریم
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت:مافیای دارو با مقررات و قوانین وضع شده کنترل می‌شود. همچنین باید ذکر کنم که در حوزه کمبود شیرخشک، نیاز ما در هر‌ماه ۵ میلیون قوطی شیرخشک است و‌ ماه گذشته ۱۲ میلیون توزیع کردیم و بیش از حد نیاز توزیع داریم. درخصوص سرم نیز به ما کمبودی گزارش نشده است.

عمده مراجعات به اورژانس بیمارستان‌های دولتی است
نادر توکلی، رئیس انجمن علمی طب اورژانس ایران:با توجه به مراجعات زیاد به اورژانس بیمارستان‌ها، متأسفانه شاهد شلوغی‌های غیرقابل پیش‌بینی هستیم که می‌تواند ارائه خدمات به بیماران را دچار مشکل کند. عمده مراجعات، به اورژانس بیمارستان‌های دولتی است، حجم زیادی از مراجعات به اورژانس بیمارستان‌ها، نیاز به اقدامات اورژانسی ندارد و اغلب بیماران سرپایی هستند.

پتانسیل بالا در پذیرش گردشگر سلامت
سیدهاشم دریاباری، رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان:پتانسیل بالایی در کشور در حوزه پذیرش بیماران بین‌الملل وجود دارد. بخش خصوصی می‌تواند سرمایه‌گذاری و مشارکت خود در این حوزه را گسترش دهد، البته ۴۵ درصد از ۲۷۰ مرکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل از بخش خصوصی هستند و در این زمینه مشوق‌هایی برای مراکز درمانی ازجمله معافیت مالیاتی درنظر گرفته شده است.

خون O منفی بدهید
بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون:با توجه به افزایش مصرف خون گروه O منفی در حوادث غیرمترقبه، از آحاد مردم که دارای این گروه خونی هستند، دعوت می‌کنیم به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند. در حال حاضر ذخایر خونی کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما نکته مهم این است که در حوادث غیرمترقبه مصرف خون گروه O منفی بالا می‌رود. چون این گروه خونی به همه گروه‌های خونی می‌خورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :