• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
جمعه 8 دی 1402
کد مطلب : 213850
+
-

سخنرانان در مراسم تشییع چه گفتند؟

سرلشکر سلامی: انتقام خون سیدرضی چیزی جز نابودی اسرائیل نخواهد بود

مراسم تشییع شهیدسیدرضی موسوی در میدان امام حسین(ع) با سخنرانی سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد و زینب سلیمانی، فرزند سردار دل‌ها نیز چند دقیقه در جایگاه قرار گرفت. سردار سلامی در صحبت‌هایش چند موضوع را محور قرار داد.

فرمانده باسابقه
شهید سیدرضی موسوی یکی از پرسابقه‌ترین، میدان دیده‌ترین و موثرترین فرماندهان سپاه اسلام در جبهه مقاومت بود و بیش از 3 دهه و تقریبا ۳۳ سال در دفاع از حریم اهل‌بیت، دفاع از مجد و دفاع از نوامیس مسلمانان و امنیت یک امت در سخت‌ترین شرایط و خطیرترین موقعیت‌ها و در قلب حوادث مانند کوهی از آرامش ایستاد.

صحابی باوفای فرمانده آسمانی
او صحابی با وفای آن فرمانده آسمانی و اسطوره جا‌ودان و فراموش نشدنی اسلام  وایران یعنی حاج قاسم بود. او در 45 سال جهاد خود هرگز میدان جهاد را ترک نکرد و از امیرمؤمنان این الهام را آموخته بود که هر کسی و قومی لباس جهاد را از تن به در کند، ذلیل می‌شود و او می‌دانست که نباید دشمنان در عمق سرزمین حضور داشته باشند.

زیارت اهل بیت با پیکر خونین
او صادق‌الوعد بود و به همه وعده‌های خود عمل می‌کرد. صادق و اهل وفا و صاحب قلب مطمئنه بود. شما حتی در تصویر او در چهره او جدیت، محبت، شدت نسبت به کفار و رافت نسبت به مؤمنان که خصلت صحابی پیامبر (ص)را می‌بینید.او در این سال‌ها زیارت امام‌حسین(ع) ، امام علی(ع)  و شهدای کربلا را انجام نداده بود تا دیروز که با جسم قطعه قطعه شده شبیه به اصحاب امام حسین(ع) در روز خونین عاشورا موفق شد ابوالفضل که نشانه غیرت الهی است و امام حسین و امیرالمومنین(ع) را با پیکر خونین زیارت کند.

ثابت‌قدم در راه حاج قاسم
او بعد از حاج قاسم ماند و فرمانده قاآنی را همراهی کرد. ثابت‌قدم بود و‌ دشمن او را بهتر از ما می‌شناخت چون از او ضربات سهمگینی دریافت کرده بود. دشمن می‌دانست که او چه نقشی و تأثیری بر این زنجیره بی‌انتهای قدرت ایجاد کرده است.

مجاهدت برای فلسطین
بی‌شک‌ مردم فلسطین که دشمن را در یاس پیش برده، محصول مجاهدت این مردانی‌ست که بی‌نام و نشان و فراوان هستند از این دست مردان بی ادعا که در مقایل دشمنان بایستند تا مسلمانان امنیت ، آرامش و عزت داشته باشند.او این توفیق را داشت که نایب امام زمان، رهبر بزرگ انقلاب حضرت امام خامنه‌ای بر پیکرش نماز خواند.

طوفان الاقصی عملیات فلسطینی بود
طوفان الاقصی کاملا یک عملیات فلسطینی بود. توسط خود فلسطینی‌ها طراحی و اجرا شد و هیچ جریانی خارج از فلسطین در آفرینش این پیروزی شگفت‌انگیز در ایجاد این طوفان بزرگ مداخله نداشت، مسئله کاملا فلسطینی بود. طوفان الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام خون حاج قاسم است، انتقام حاج‌قاسم در فضای خاص خود صورت خواهد گرفت، در آنجا ما به آمران و عاملان شهادت این مرد بزرگ و ابومهدی المهندس و همراهان آنان کار داریم.

ناتوانی صهیونیست در مقابل مردم غزه
مطمئنا رژیم صهیونیستی توان فراهم کردن یک زندگی با آرامش برای یهودی‌های عالم را ندارد و این رژیم توانایی ادامه کار را در مقابل مردم غزه ندارد.ما می‌دانیم به زودی به اذن خدا، فلسطین قهرمان یکی از زیباترین داستان‌های شگفت‌انگیز بشر را خواهد خواند و دشمن‌های اسلام سرافکنده خواهند شد.

انتقام سیدرضی، نابودی صهیونیست است
شهید کردن سیدرضی ناشی از ناتوانی‌های رژیم صهیونیستی است؛ ما هرگز در مقابل شهادت فرزندان این امت صبر نخواهیم‌کرد و انتقام سیدرضی چیزی جز نابودی رژیم صهیونیستی نخواهد بود و امیدواریم خداوند این رژیم را از روی زمین محو کند.

زینب سلیمانی: سیدرضی شرط شهید شدن را از حاج قاسم آموخته بود
سخنران بعدی این مراسم زینب سلیمانی، فرزند سردار حاج قاسم سلیمانی بود؛ «شهید موسوی از حاج قاسم سلیمانی آموخته بود شرط شهید شدن، شهید بودن است.رهبران بزدل رژیم صهیونیستی بدانند وجدان‌های بیدار در یک اعتقاد اشتراک نظر دارند؛ اینکه این رژیم جنایتکار است و هیچ راهی جز مبارزه با آن وجود ندارد. هیچ اقدامی هم نمی‌تواند حقارت تاریخی رژیم صهیونیستی را جبران کند.»

زوال عقلی صهیونیست‌ها
شهید موسوی پا‌به‌پای حاج قاسم در سوریه حضور داشت و حاج‌قاسم او را فرمانده‌ای زیرک می‌دانست. درست است که شهادت برای ما افتخار است اما برای جبهه باطل جز ذلت نیست. رژیم آدمکش صهیونیستی در 3 ماه گذشته عقل خود را از دست داده و مردم را در مدرسه و بیمارستان بمباران کرده و به شهادت رسانده است.

پیروزی مقاومت
خون شهید موسوی به تثبیت و پیروزی مقاومت منجر می‌شود و به فضل الهی، این رژیم از روی زمین پاک خواهد شد. در پایان پیروزی خط مقاومت را از خداوند متعال خواهانم.

این خبر را به اشتراک بگذارید