• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 8 دی 1402
کد مطلب : 213849
+
-

سیدرضی موسوی که بود؟

نگاه
سیدرضی موسوی که بود؟

شهید سیدرضی موسوی، سردار دلیر و شجاع و یار و یاور شهید حاج قاسم سلیمانی و از افراد نزدیک به سردار شهید حجازی و بارها مورد تهدید ترور صهیونیست قرار گرفته بود تا اینکه چند روز قبل انتشار خبر شهادتش بار دیگر جامعه اسلامی را داغدار کرد.

از سمنان تا زنجان
شهیدرضی موسوی را اهل زنجان می‌دانند اما او متولد سمنان است و بزرگ‌شده زنجان. ماجرا هم به روزهایی برمی‌گردد که پدر این شهید بزرگوار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کارمند اداره راه بود و برای ادامه خدمت به استان زنجان منتقل شده بود. سیدرضی در سمنان به دنیا آمده و دوران کودکی و تحصیلش را در زنجان گذرانده و سال‌ها لباس خادمی حسینیه اعظم زنجان را برتن داشت.

مجاهدت در لبنان و سوریه
سال 1361 و در دوره جوانی برای دفاع از وطن وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان زنجان شد و گمنام خدمت کرد. باتوجه ‌به تخصصش در واحد مخابرات سپاه مشغول بود و در عملیات خیبر همراه سایر رزمندگان استان زنجان حضور داشت. مدتی بعد سیدرضی به لبنان اعزام شد و در جبهه مقاومت حضور یافت و قریب به 3دهه در آن منطقه مجاهدت کرد و در لبنان و سوریه نقش بسیار مهمی داشت.

پشتیبان جبهه مقاومت
سردار سیدرضا موسوی، معروف به سیدرضی موسوی، یکی از عناصر اصلی مقاومت در منطقه بود، به همین دلیل رژیم صهیونیستی ترور او را در دستور کار قرار داد و اجرایی کرد.به طوری‌که جعفر اسدی، فرمانده سابق مستشاران ایرانی در سوریه چنین نقل کرده:«شهید سیدرضی کارهای زیادی را در سوریه انجام داد و امین و مورد اعتماد شهید حاج قاسم و مدیر توانمندی بود. همه افراد در سوریه این شهید بزرگوار  را می‌شناختند و با فعالیت‌ها و خدمات سیدرضی آشنا هستند.» از شهید سیدرضی موسوی به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین نظامیان حاضر در سوریه نام‌برده‌شده که مسئولیت پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه را برعهده داشته‌است.

نقش‌آفرینی در جنگ تحمیلی
به گفته پسرخاله شهید موسوی که علاوه بر دوستی و محبتی که به هم داشتند، به دلیل آرمان‌ها، دلمشغولی‌ها و اهداف مشترک، سردار موسوی ۲۱ ماه در 8 سال جنگ تحمیلی برای دفاع از وطن نقش‌آفرینی کرد.

نام شهید در فهرست ترور صهیونیست‌ها
پسرخاله شهید نقل کرده:«شهید سردار سیدرضی موسوی در کار مصمم بود و در اوقات فراغت نیز مشغول انجام کارهای عقب‌مانده بود. ۲ سال پیش که به خانه شهید سردار سیدرضی موسوی به مهمانی رفته بودم، در گفت‌وگوی دوستانه و محرمانه، مواردی مطرح کرد که آن زمان اجازه نداشتم بگویم، او گفت «طی فهرستی که از موساد به دست آورده، نامش جزو افراد ترور بود.»

شهادت سردار
به‌گفته سفیر ایران در سوریه، رژیم کودک‌کش صهیونیستی ساعت 16 به وقت تهران با شلیک 3 موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت این فرمانده سپاه پاسداران شد. او پیش‌تر نیز از سوی اسرائیل هدف ترور قرار گرفته بود.

سید (رضا) رضی موسوی
تولد:سال ۱۳۴۲
شهادت: دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲
محل شهادت: در حمله رژیم صهیونیستی
به زینبیه دمشق در سوریه

این خبر را به اشتراک بگذارید