• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 تیر 1397
کد مطلب : 21359
+
-

راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز در کلانشهرها در دستورکار دولت


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد: دولت از طرح‌های تولید انرژی از پسماندها حمایت جدی می‌کند.

 به گزارش ایرنا، کریم شافعی در آیین بازدید از مرکز دفن مهندسی زباله و مرکز تصفیه‌خانه شیرابه زباله تبریز افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در 8کلانشهر و شهرهای شمالی کشور طرح احداث کارخانه زباله‌سوز در دستور کار قرار دارد. وی گفت: درصورت حل مشکلات مربوط به تعرفه کم خرید برق حاصل از سوخت زباله و ارائه مجوز برای فروش برق حاصل از تولید زباله به خارج از کشور، احداث این مراکز سرعت می‌گیرد.شافعی، وضعیت مدیریت زباله در تبریز را رضایتبخش اعلام کرد و گفت: مدل دفن و فرایند جمع‌آوری شیرابه زباله‌های این شهر می‌تواند الگوی خوبی برای سایر شهرها باشد. به‌گفته وی، مدیریت زباله در این شهر نمونه و الگویی موفق در مدیریت پسماندهای شهری و توجه به مسائل زیست‌محیطی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندهاست.شافعی تصریح کرد: دفن مهندسی و فنی پسماند، جمع‌آوری و تصفیه شیرابه زباله‌ها و کاشت هزاران اصله درخت در محدوده مرکز دفن پسماند تبریز از اقدام‌های بسیار خوب برای الگوبرداری سایر شهرها از آنهاست. معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه در تهران وضعیت شیرابه زباله‌ها مناسب نیست، یادآوری کرد: این شیرابه‌ها موجب آلودگی خاک، آب‌های زیرزمینی و هوا در مرکز دفن زباله تهران شده است.

علیرضا اصغری ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز نیز در این آیین با اشاره به تولید روزانه بیش از یک هزار و 200تن زباله در تبریزگفت: شیرابه حاصل از این حجم زباله درصورتی‌که جمع‌آوری و تصفیه نمی‌شد تهدید بسیار بزرگی برای محیط‌زیست بود که با جمع‌آوری و تصفیه این شیرابه‌ها از آب حاصله برای آبیاری درختکاری محدوده مرکز دفن مهندسی پسماند استفاده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید