• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 30 آذر 1402
کد مطلب : 212983
+
-

همه پله‌های برقی‌ ورودی شرقی متروی تجریش فعال است

اصل ماجرا
همه پله‌های برقی‌ ورودی شرقی متروی تجریش فعال است

مهدی اسماعیل‌پور؛ روزنامه‌نگار

روز گذشته بود که خبری با عنوان «همه پله‌‌های برقی‌ مترو تجریش به سمت خارج ایستگاه از کار افتادند!» در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد؛ موضوعی که البته چندان دقیق و درست نیست و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به آن واکنش نشان داده واصل ماجرا را با ارائه توضیحاتی درخصوص آخرین وضعیت پله‌های برقی‌ این ایستگاه توضیح داده و تشریح کند.
به گزارش همشهری، چند سالی می‌شود که وضعیت پله‌های برقی‌ شهر تهران و موضوع خرابی و غیرفعال بودن آنها به‌ویژه در ایستگاه‌های مترو، مورد انتقاد و مناقشه است. هرچند این موضوع هم یکی از همان مواردی است که به کم‌کاری یا ترک فعل‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته برمی‌گردد و برای نمونه، چند سال از سررسید شدن زمان مورد نیاز برای تعویض روغن پله‌های برقی مترو گذشته بود و حتی انبارهای مترو از لوازم یدکی مورد نیاز برای سرویس و اورهال پله‌های برقی‌ خالی شده بود، اما از نیمه دوم سال گذشته گام‌های بلندی برای پایان دادن به خرابی‌های پی‌در‌پی و طولانی پله‌های برقی برداشته شد. برای نمونه مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ابتدای امسال از تعویض روغن همه پله‌های برقی ایستگاه‌های مترو، خرید قطعات مورد نیاز و اختصاص 100میلیارد تومان برای این منظور خبرداد. در نتیجه اقدامات صورت‌گرفته هرچند مشکلات پله‌های برقی را کاملا برطرف نکرده اما همانطور که درستی هم اشاره کرده بود برخی از پله‌های برقی با توجه به اینکه بیش از 20سال از عمر آنها می‌گذرد نیاز به اورهال اساسی و نوسازی دارند.
درخصوص خبر پله برقی متروی تجریش هم توضیحات ارائه شده از سوی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نشان می‌دهد موضوع «همه پله‌های برقی خروجی متروی تجریش از کار افتادند!» دقیق و درست نیست.
طبق توضیحات شرکت بهره‌برداری متروی تهران، ایستگاه متروی تجریش ۲۶‌دستگاه پله برقی دارد که از این میان ۴‌دستگاه در حال اورهال و تعمیرات هستند. همچنین این ایستگاه دارای 2‌ورودی است که در ورودی شرقی همه پله‌های برقی‌ فعال هستند و مسافران می‌توانند از این ورودی استفاده کنند. در ابتدای ورودی غربی هم 2‌پله برقی وجود دارد که یکی از پله‌ها در حال اورهال سیستم ترمز و ایمنی است و پله دوم به سمت بالا فعال است. شهروندان درصورت تمایل به استفاده و تردد از این ورودی، از بالا به پایین باید از پله ثابت تردد کنند، اما ادامه مسیر با استفاده از پله برقی مشکلی ندارد و سایر پله‌های این مسیر یکی به بالا و یکی به پایین فعال است. در مجموع 3‌پله برقی این ایستگاه به ‌علت اورهال(تعمیرات اساسی) و یک دستگاه به ‌علت مشکل هندریل از چرخه خدمات‌رسانی خارج شده است که مشکل هندریل ظرف چند روز آینده حل خواهد شد، اما فرآیند اورهال و بازسازی سیستم ترمز پل‌های برقی‌ کمی زمانبر بوده و برای جلوگیری از بروز سانحه ‌باید ادامه پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید