• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 28 آذر 1402
کد مطلب : 212791
+
-

مردم ریشه مزاحمت‌های سایبری‌را می‌شناسند

یادداشت
مردم ریشه مزاحمت‌های سایبری‌را می‌شناسند

محمود عباس‌زاده؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

می‌توان گفت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقریبا از هرگونه حمله بیرونی یا نظامی به کشور مأیوس شده‌اند؛ چراکه ایران اسلامی از منظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به یک بازدارندگی کاملا مطمئن رسیده است و آسیب‌رسانی به کشور در حوزه سخت‌افزاری امکان‌پذیر نخواهد بود. اپوزیسیون‌های تربیت‌شده دشمنان نیز موفق نشدند تا در دشمنی با کشور کار را به نقطه مورد نظرشان برسانند؛ بنابراین دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی تلاش کردند تا به‌زعم خود، با اغتشاشات و نا‌آرامی‌های داخلی ضربات جبران‌ناپذیری به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند و میدان را به‌نفع خود در اختیار بگیرند.
اغتشاشات سال گذشته و شلوغ‌کردن خیابان‌های کشور مصداق بارز این موضوع بود اما این تلاش دشمن نیز طبق روال معمول شکست خورد و آنان آخرین امیدهای خود را از دست دادند. البته مردم فهیم ایران در این ماجرا نقش اساسی ایفا و ضد‌انقلاب را مأیوس کردند. اقدام اخیر دشمنان انقلاب یعنی حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور و ایجاد اختلال در سامانه توزیع سوخت را می‌توان آخرین ضربات و تلاش‌های آنان برای اختلال در ایران و ایجاد نارضایتی در مردم دانست که خوشبختانه این تلاش‌ها نیز به آسانی خنثی شد و سیستم بازدارنده و مدیریت سامانه سوخت بلافاصله پس از شروع حملات سایبری وارد عمل شد و شرایط را به حالت عادی برگرداند.
در حقیقت این حمله اوج ظرفیت و توان دشمن برای وارد‌کردن ضربه به کشور ارزیابی می‌شود. اما این حمله نه‌تنها کار را به جایی نرساند بلکه در نقطه مقابل و از نظر پدافند غیرعامل، کارشناسان حفره‌های نرم‌افزاری را شناسایی کرده و اقدامات لازم بازدارنده برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در آینده را انجام خواهند داد.
اقدام دیگر در خنثی‌سازی‌ حمله دشمنان به جایگاه‌های سوخت کشور، روایت فوری و در صحنه رسانه‌های داخلی بود که باعث شد فرصت صحنه‌سازی و دروغ‌پردازی برای ایجاد اختلال در نظم عمومی کشور از رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب گرفته شود و نقشه دشمن برای حمله به افکارعمومی و بازی با برگ برنده‌ای مانند بنزین که همواره برای مردم حساسیت‌زا بوده است، نقش بر آب شود. تا به این لحظه(نگارش يادداشت) بیش از یک‌هزارو۶۵۰ جایگاه سوخت‌رسانی در کشور فعال هستند و به سوخت‌رسانی دستی یا آفلاین به‌ خودروها اقدام می‌کنند و تب و تاب اولیه این خبر با حضور بموقع و همکاری دولت و رسانه‌ها گرفته شد.‌ از سوی دیگر، اینکه دشمنان برای بار چندم به جایگاه‌های سوخت و سامانه توزیع سوخت حمله کرده‌اند، به‌دلیل شناسایی حفره‌های سیستمی و نرم‌افزاری بوده است که خوشبختانه تا حد زیادی این حفره‌ها‌ توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور شناسایی و رفع شده‌اند. به همین دلیل هم شاهد بودیم که در حمله اخیر خیلی زود و به آسانی سیستم سوخت‌رسانی مدیریت شد و دشمن نتوانست آنطور که دلش می‌خواست در کشور اختلال ایجاد کند. در واقع هم حملات گذشته و هم حمله دیروز، موجب شد تا حفره‌های نرم‌افزاری در سامانه سوخت و سایر سامانه‌های کشور به‌خوبی شناسایی و رفع نقص شوند. به‌طور کل برای جمهوری اسلامی که دشمنان زیادی در جهان دارد، این حملات ناجوانمردانه امری طبیعی است که خوشبختانه این حملات به‌خوبی از سوی نیروهای انقلابی کشور دفع می‌شود. مطلب دیگری که باید به آن اشاره کرد، هوشیاری مردم ایران است؛ چرا‌که آنان به‌خوبی می‌دانند، ریشه این حملات و مزاحمت‌ها کجاست؛ بنابراین با صبر و همکاری خود کمک می‌کنند تا این توطئه‌ها کارساز نشود و شر آن به دشمنان بازگردد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید