• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 27 آذر 1402
کد مطلب : 212693
+
-

وقتی سارق به همدستش رکب زد

انتظامی
وقتی سارق به همدستش رکب زد

2دوست تصمیم گرفتند به‌صورت سریالی دست به زورگیری و سرقت خودروها بزنند اما یکی از آنها پس از نخستین سرقت، سر دوستش کلاه گذاشت و همین باعث دستگيری‌شان شد.
به‌گزارش همشهری، چند روز قبل راننده یک خودروی 206راهی اداره پلیس شد و گفت 2 جوان با تهدید چاقو ماشینش را به سرقت برده اند. وی توضیح داد: من راننده خودروی اینترنتی هستم. جوانی درخواست ماشین کرد و وقتی رفتم،  همراه دوستش سوار ماشین شد. در بین راه یکی از آنها چاقویی زیر گلویم قرار داد و با تهدید، از من خواست تا توقف کنم. آنها مرا به بیرون از ماشین پرتاب کرده و خودرویم را به سرقت بردند.
با شکایت این مرد، تحقیقات برای دستگیری سارقان آغاز شد تا اینکه مأموران ماشین مسروقه را در حوالی خزانه مشاهده کردند و راننده آن نیز بازداشت شد. سارق 23ساله در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرد و گفت: من با دوستم اصغر در کمپ ترک اعتیاد آشنا شدم. هر دوی ما معتاد بودیم و پس از آنکه از کمپ بیرون آمدیم تصمیم به سرقت گرفتیم. از یک معتاد گوشی‌اش را گرفتم و درخواست خودروی اینترنتی دادم. سپس با تهدید چاقو ماشین را به سرقت بردیم. هدف ما فروش لوازم داخل ماشین بود اما ضبط و باند را فقط یک میلیون و 500 هزار تومان از من خریدند. وی ادامه داد: این مبلغ  به قدری ناچیز بود که اگر تقسیم می‌شد نفری 750هزار تومان بیشتر نمی‌رسید؛ بنابراین تصمیم گرفتم به دوستم رکب بزنم. با خود گفتم ماشین را به اوراقی‌ها می‌فروشم و به او می‌گویم که خودرو را از من سرقت کردند یا مثلا پلیس به من مشکوک شد و تصمیم گرفتم آن را بین راه رها کنم. این سارق ادامه داد: پس از پرس و جوی فراوان فردی را پیدا کردم که ماشین سرقتی می‌خرید و آن را اوراق می‌کرد. روز حادثه می‌خواستم بروم نزد او و ماشین را تحویلش بدهم اما از شانس بدم پلیس مرا دستگیر کرد و نقشه‌ام آنطور که فکرش را می‌کردم پیش نرفت. با اعتراف این سارق، همدستش نیز دستگیر شد و به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت هر دو برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید