• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 آذر 1402
کد مطلب : 212688
+
-

کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان راز جنایت 2 ساله را فاش کردند

وقتی مقتول، قاتل از آب درآمد

گزارش
وقتی مقتول، قاتل از آب درآمد

جواد عزیزی-روزنامه‌نگار

تحقیقات پلیس برای کشف راز ناپدید شدن مردی که فرزندانش مدعی بودند توسط عمویشان به قتل رسیده است، پرده از اسرار جنایتی هولناک برداشت.
به گزارش همشهری، اسفند سال 1400مأموران پلیس آگاهی اصفهان در جریان ناپدید شدن مردی 70ساله قرار گرفتند؛ کسی که فرزندانش می‌گفتند احتمالا به قتل رسیده است. دختر و پسر جوان این مرد به مأموران گفتند: چند روز پیش عموی ما که مردی 55ساله به نام فرشید است از اروپا به ایران برگشت تا با پدرمان درباره ارث و میراث حرف بزند. آخرین بار هم او با ماشینش به‌دنبال پدرمان آمد و او را سوار کرد و با هم رفتند و دیگر آنها را ندیدیم. ما مطمئن هستیم که عمویمان آن روز پدرمان را بر سر ارث و میراث به قتل رسانده و خودش از کشور خارج شده و به کشور اروپایی که اقامت آنجا را داشته گریخته است.
با این اظهارت، تحقیقات پلیس برای کشف راز ناپدید شدن 2 برادر شروع شد. مأموران در ابتدا به استعلام از فرودگاه‌های کشور پرداختند و متوجه شدند فردی با مشخصات فرشید(برادر کوچک تر) از ایران خارج نشده است. مدتی بعد خودروی فرشید درحالی‌که در یکی از شهرهای استان اصفهان رها شده بود، پیدا شد. هیچ سرنخی از او و برادرش در این خودرو به‌دست نیامد و به‌نظر می‌رسید گفته‌های دختر و پسر جوان درباره اینکه عمویشان فرشید، پدر آنها را به قتل رسانده و گریخته است صحت دارد اما در ادامه تحقیقات تخصصی راز مهمی فاش شد. مأموران متوجه شدند فردی که خودرو را در شهر رهاکرده بود، نه فرشید، بلکه برادر 70ساله او بوده است؛ همان مردی که تصور می‌شده توسط فرشید به قتل رسیده و جسدش در جایی رها شده است. به این ترتیب ماجرا مرموز‌تر از قبل‌ شد و حالا این فرضیه وجود داشت که مرد 70ساله نه‌تنها کشته نشده، بلکه سناریویی مرگبار برای برادر کوچک ترش فرشید طراحی کرده است.

سرنخی در شمال
با گذشت 2 سال از ماجرا، درحالی‌که هیچ ردی از 2برادر به‌دست نیامده و پلیس جسد هیچ‌کدام از آنها را نیز پیدا نکرده بود، سرنخ‌هایی به‌دست آمد که اسرار این پرونده عجیب را فاش کرد. مأموران که در این مدت دختر و پسر مرد 70ساله را زیرنظر داشتند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد 70ساله زنده است و در یکی از استان‌های شمالی کشور با هویتی جعلی زندگی می‌کند. با شناسایی مخفیگاه این مرد، تیمی از کارآگاهان راهی آنجا شد و او را دستگیر کرد. آن مرد در بازجویی‌ها مدعی شد که خبری از سرنوشت برادر کوچک ترش به نام فرشید ندارد اما در ادامه اسرار قتل او را فاش کرد. وی گفت: فرشید تنها برادرم و مجرد بود و از سال‌ها قبل به اروپا مهاجرت کرده بود. اما
 به تازگی پایش را توی یک کفش کرده بود که سهمش از ارثیه پدری‌مان را می‌خواهد؛ بر سر همین مسئله اختلاف داشتیم تا اینکه به ایران آمد. من شغل آزاد دارم و یک روز که فرشید به محل کارم آمده بود، او را به دفتر بردم. در دفتر کارم یک چاه 18متری بود و آن روز وقتی با برادر کوچک ترم بر سر ارث و میراث بحث‌مان شد، او را هل دادم و به داخل چاه انداختم. بعد هم حدود 2متر در چاه بتن ریختم و رویش را با نخاله‌های ساختمانی پوشاندم. سپس از دختر و پسرم خواستم نزد پلیس بروند و به دروغ بگویند که فرشید مرا به قتل رسانده و از کشور گریخته است. خودم هم راهی شمال شدم و با هویت جعلی، زندگی جدیدی را شروع کردم تا هرگز دست فرشید به ارث و میراث نرسد.
سرهنگ حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: پس از اعتراف متهم، جسد مقتول با انجام عملیات حفاری از داخل چاه بیرون کشیده شد و فرزندان متهم نیز که در محل قتل حضور داشتند به اتهام همدستی با پدرشان در گمراه کردن پلیس دستگیر شدند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید