• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 23 آذر 1402
کد مطلب : 212440
+
-

طرحی برای مردم

نگاه
طرحی برای مردم

مهدی علیزاده*

مشارکت واقعی شهروندان در تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری و جهت‌دهی به فعالیت‌های شهری آرزوی دیرینی است که دوره فعلی مدیریت شهری تهران به‌دنبال تحقق آن است. طرح «من شهردارم» توسط شهرداری تهران و با هدف ترویج مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری ارائه شده است. این طرح اهمیت بسیاری در ارتقای تعامل مؤثر بین مردم و مقامات شهری دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح، تشویق به فعالیت‌های مدنی و نقدهای سازنده از طریق پلتفرم‌های آنلاین است. اطلاع‌رسانی فعال و مستمر از طریق اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مرتبط، شهروندان را به تعامل بیشتر با تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شهر خود تشویق می‌کند. با این نگاه «من شهردارم» به ایجاد ارتباطی دوطرفه بین مردم و مسئولان کمک فراوانی می‌کند.
تصمیم‌گیری مدیران شهری و جهت‌دهی به برنامه‌ها و فعالیت‌ها در شهر با مشارکت مستقیم شهروندان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مدیریت شهری فعلی در تحقق آن گامی جدی برداشته است. یکی از بارزترین ویژگی‌های این طرح، تشویق شهروندان به تعامل بیشتر در امور شهر و ایجاد ارتباطی فعال و دوسویه است. نصب پوسترها و طرح‌ها در فضاهای تبلیغاتی و بصری اتوبوسرانی اعم از پایانه‌ها، ایستگاه‌های خطوط عادی و تندرو، فضاهای تبلیغاتی تمامی اتوبوس‌ها، بارگذاری طرح‌ها و لینک «من شهردارم» روی درگاه اطلاع‌رسانی شرکت واحد و کانال واحدآنلاین در پلتفرم‌های تلگرام، بله و سروش، جریان‌سازی رسانه‌ای از طریق انتشار و ترویج هشتگ «من شهردارم» در فضاهای رسانه‌ای در اختیار، استقرار سفیران فرهنگی در ایستگاه‌ها، اکران طرح‌های مربوطه روی ون‌های سامانه جانبازان و معلولان و انتشار پیام از طریق نمایشگر اتوبوس‌ها، ازجمله اقداماتی است که شرکت واحد برای مشارکت حداکثری شهروندان و مسافران انجام داده است.
شرکت واحد اتوبوسرانی به‌عنوان یکی از مجموعه‌های خدمات‌رسانی که روزانه وظیفه جابه‌جایی میلیون‌ها مسافر را دارد، تمام تلاش خود را به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و این حجم بالای جابه‌جایی به‌کار گرفته است و جهت آگاهی‌بخشی به شهروندان عزیز پوسترهای طرح «من شهردارم» را در تمامی ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها اکران کرده است.

*رئیس ستاد اجرایی دبیرخانه بودجه‌ریزی مشارکتی طرح «من شهردارم»

این خبر را به اشتراک بگذارید