• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 22 آذر 1402
کد مطلب : 212256
+
-

قصه همیشگی فال و فالو

زندگی
قصه همیشگی فال و فالو

عزیزم شماره کارت را برایت فرستادم. برای فال تاروت 400تومان و برای فال قهوه 200تومان واریز کن. فیش را برایم بفرست و گوش به زنگ باش، نیت کن و... این جملات احتمالا قابل پیش‌بینی‌ترین دیالوگ‌های آنهایی است که در همین شهر روزانه به مدد تاروت و فنجان‌های قهوه و البته سادگی و عجز جماعت مراجع کاسبی خوبی راه انداخته‌اند. اینستاگرام هم پر است از صفحاتی که رایگان یا پولی قرار است شما را به ضیافت تصویر دود عود و فال فردا ببرد. آنهایی که پول می‌گیرند روی مشتری‌های ساده‌دل حساب باز کرده‌اند و آنها که صفحات‌شان به‌صورت رایگان فال خلق‌الله را می‌گیرند روی تبلیغات پرسود مجازی بخاطر تعداد بالای فالوئر حساب کرده‌اند.

لاکچری‌بازی با همان بساط کهنه
روزگار عوض شده و فال‌گرفتن‌ها مدرن و لاکچری شده است. برای برقراری ارتباط با فالگیر کافی است وارد فضای مجازی شوی و در قسمت جست‌وجو، کلمه فال تاروت و قهوه را بزنی. انواع سایت‌ها با نام‌های دهان‌پرکن جلو چشم‌تان ظاهر می‌شود. فال تاروت، فال چای، سنگ‌تراپی و شمع‌تراپی و کلی اصطلاحات عجیب و غریب که شاید نام‌شان هم به گوش‌تان نخورده باشد.

شمع‌تراپی، دفع رقیب در منزل
نفر بعدی کارش شمع‌تراپی است. خانم فالگیر توصیه می‌کند برای رفع مشکلم باید اول فال بگیرم تا اطلاعاتی درباره شخص مورد نظر به‌دست آورم و شمع‌تراپی کنم. واژه شمع‌تراپی برایم آشنا نیست. برای همین می‌گویم:‌«این کار تأثیر دارد؟» خانم فالگیر هم مثل پزشک حاذقی که درباره یک بیماری کهنه صحبت می‌کند، می‌گوید: «بله. همه انرژی منفی را از بین می‌برد و به شما انرژی مثبت می‌دهد. مرتب برای شما نکات آموزشی را می‌فرستم.» قیمت فال احساسی با نیت دفع رقیب 180هزار تومان است و هزینه شمع‌تراپی هم 390هزار تومان می‌شود. یعنی 570هزار تومان.

برگ آخر
قصه همان قصه قدیمی است. شوق بشر برای دانستن آنچه نمی‌داند و کشف فرداها و البته تسلط بر آنچه از فتح‌اش عاجز است. این قاعده یک‌بار می‌شود ستاره‌شناسی و منجم‌پروری و یک‌بار می‌شود جست‌وجوی خوشبختی لابه‌لای برگ‌های تاروت و گاهی هم سر از فنجان‌های پرملاط قهوه در می‌آورد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :