• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 6 تیر 1397
کد مطلب : 21175
+
-

کافه مجلس

  واقعیت‌ها را به مردم بگوییم

محمدرضا تابش در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به مشکلات کشور گفت: امروز در عرصه اجتماعی باید واقعیت‌ها را برای مردم صادقانه بیان کنیم. باید صدای مردم را بشنویم و به سوء‌تدبیرها خاتمه دهیم. برای گذر از تحریم‌ها باید از مردم کمک بگیریم و برنامه‌ریزی کارآمد برای مبارزه با فساد، تبعیض، ناکارآمدی و تحقق خواست و مطالبات مردم را سرلوحه اقدامات هر سه قوه قرار دهیم.

  لغو تعطیلات تابستانه مجلس

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از لغو تعطیلات تابستانه مجلس طبق نظر موافق نمایندگان خبر داد. بهروز نعمتی به خبرگزاری خانه ملت گفت: در نشست غیرعلنی صبح سه‌شنبه 5تیرماه مجلس موضوع تعطیلات 2هفته آتی مجلس مورد بحث قرار گرفت و براساس رأی‌گیری استمزاجی تعطیلات تابستانه لغو شد.

  پاسخ ذوالنور به طوماربازی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره طوماربازی برخی نمایندگان درارتباط با FATF گفت: با اعتراض مردم به پیوستن به کنوانسیون‌های مبارزه با تأمین مالی تروریسم نباید وضعیت اقتصادی دولت بر هم بریزد. مجتبی ذوالنور افزود: در رابطه با پارچه‌هایی که در صحن مجلس پهن شد باید بگویم که ما حامل (امضاهای) مردم بودیم و اعتراض مردم را به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم اعلام کردیم و به برجام مرتبط نبود. اینکه عروس بلد نیست برقصد و می‌گوید زمین کج است همان است که موضوعی را به موضوع دیگر که ربطی ندارد ارتباط دهیم.

  درخواست مطهری از وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی

علی مطهری، نایب رئیس مجلس روز گذشته در پاسخ به اخطار نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه درخصوص تعطیلی بازار گفت: آقای قاضی‌پور حرفتان درست است و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی باید گزارش دهند. باید درباره جریان روز دوشنبه و تعطیلی بازار، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات گزارش دهند که چه کسانی عامل آن بوده‌اند. لازم بود وزیر کشور هم گزارش ارائه دهد که این کار رخ نداد.

  آنکه 39هزار سکه می‌خرد

ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به التهابات بازار سکه به ایسنا گفت: کسی که ۳۹ هزار سکه می‌خرد قطعا هدفش چوب گذاشتن لای چرخ دولت و نظام است. چرا این سرمایه را در راه تولید و حمایت از صادرات غیرنفتی هزینه نمی‌کنند؟ هم‌اکنون از نظر جایگاه بین‌المللی، به رغم تمام فشارها جایگاه بسیار خوبی داریم. اگر عزت خود را از دست ندهیم پیروز هستیم. اگر ما تریلیاردر باشیم و عزت نداشته باشیم به هیچ دردی نمی‌خورد.

  همه ارکان نظام در بی‌ثباتی مقصرند

بهرام پارسایی عضو فراکسیون امید مجلس در تذکر شفاهی روز گذشته خود در مجلس گفت: مجلس، دولت وهمه ارکان نظام در بی ثباتی به وجود آمده مقصرند و باید پاسخگو باشند. در زمینه بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی باید بگویم که کاهش حدود ۱۰۰ درصدی ارزش پول ملی که تبعات آن کاهش قدرت خرید مردم و حقوق بگیران است، مشکلات جدی را ایجاد می‌کند. بنده نه به عنوان نماینده مردم بلکه از سوی فراکسیون امید آقای روحانی را دعوت می کنم که در صحن علنی مجلس به مردم و نمایندگان توضیح دهند که چه اندازه اختیار دارند. آیا کسانی هستند که کارشکنی می‌کنند و اگر کسانی وجود دارند چه کسانی هستند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید