• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
جمعه 17 آذر 1402
کد مطلب : 211747
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lOPkV
+
-

میز خبر

استقبال ایران از اقدام گوترش برای توقف حملات به غزه
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از درخواست دبیرکل سازمان ملل از شورای امنیت برای متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه استقبال کرد. ناصر کنعانی گفت: ایران از اقدام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در استفاده از اختیارات خود تحت ماده 99 منشور ملل متحد جهت درخواست از شورای امنیت برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه استقبال می‌کند.

ایجاد مناطق آزاد مشترک ایران و سوریه
 مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در تهران، با ابراز خرسندی از اجرایی شدن توافق‌های گذشته 2 کشور تأکید کرد: در چند ماه اخیر اجرایی شدن توافق‌های دو طرفه سرعت خوبی گرفته است و به‌زودی مناطق آزاد مشترک ایران و سوریه معرفی می‌شوند. همچنین در این نشست، سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه هم بر عزم طرفین برای انجام اقدامات مشترک از جمله منطقه آزاد و بیمه و بانک مشترک خبر داد و گفت: درباره دستورالعمل توافقنامه تجارت آزاد و چارچوب همکاری‌های بانک مرکزی 2 کشور و در حوزه گردشگری و ترانزیت توافق های خوبی انجام شده است.

تاسیس شهر جدید در غرب استان تهران
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تصویب ایجاد یک شهر و یک شهرک جدید در غرب استان به جهت تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین متقاضیان خبر داد.حسین جنتی، گفت: جلسه‌ای با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که با کلیات ایجاد یک شهر و یک شهرک جدید در غرب استان تهران موافقت شد.این موضوع با کسب اجازه از وزیر راه و شهرسازی به جهت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن متقاضیان نهایی شده در کارگروه مطرح، مصوب و پس از طی مراحل و فرآیندهای قانونی نهایی شده و به اطلاع شهروندان استان تهران خواهد رسید.

ایران یکی ‌از کشورهای مقصد درمان ناباروری
براساس اعلام رئیس جهاد دانشگاهی کشور، ایران به یکی از کشورهای مقصد در زمینه درمان ناباروری تبدیل شده است. حسن مسلمی نائینی درباره سوابق فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی، گفت: ایران یکی از کشورهای موفق در حوزه درمان ناباروری بوده و در حال حاضر به یکی از کشورهای مقصد در این زمینه تبدیل‌شده است.

مقابله با حملات ویروسی در کمترین زمان
خط تولید واکسن‌های نوترکیب جدید در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه با حضور رئیس جمهور کشورمان راه‌اندازی می شود.این دستاورد ملی ظرفیتی را پدید آورده تا در صورت حملات ویروسی و میکروبی همچون کرونا در کمترین زمان ممکن امکان تولید واکسن های مورد نیاز نو مقابله با آن و دفاع و صیانت از مردم شریفمان فراهم شود. با این دستاورد ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون دز واکسن از نسل جدید واکسن های نوترکیب فراهم شده است.

ممنوعیت واردات لوازم خانگی پرمصرف و بی‌کیفیت
واردات لوازم خانگی بی‌کیفیت و پرمصرف به کشور با مصوبه هیأت دولت ممنوع شد. علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: این مصوبه با هدف حمایت از کالاهای تولید داخل و واردات کالاهای باکیفیت و استاندارد به تصوب رسید که باعث  باعث صرفه جویی در انرژی می‌شود. از طرفی بر اساس این مصوبه فقط واردات برای لوازم مصرفی با 2 گرید (رتبه بندی سطح کیفیت) بالای جدول انرژی امکان پذیر خواهد بود.

وضعیت هوای تهران در 2روز آینده
به گفته صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا، وضعیت جوی تهران طی 2 روز آینده متفاوت خواهد بود.  آسمان تهران امروز (۱۷ آذرماه) کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد و در‌ روز شنبه (۱۸ آذر) قسمتی ابری گاهی وزش باد، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :